روزنامه چینی خواهان افشا فعالیت آزمایشگاه بیولوژیک ارتش آمریکا شد

به گزارش ایستگاه بازی، یک روزنامه دولتی چین از ارتش آمریکا خواست تا فعالیت های آزمایشگاه میکروبی اش را که مدت کوتاهی قبل از شیوع ویروس کرونا، تعطیل شد افشا کند.

روزنامه چینی خواهان افشا فعالیت آزمایشگاه بیولوژیک ارتش آمریکا شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین روز شنبه در مطلبی نوشت: ابهام زیادی در خصوص فعالیت آزمایشگاه میکروبی ارتش آمریکا در ارتباط با شیوع ویروس کرونا وجود دارد و همین باعث شده است تا مردم خواهان شفاف سازی فعالیت این آزمایشگاه شوند.

بر اساس این گزارش، نگرانی های زیادی در خصوص تحقیقات آزمایشگاه ارتش آمریکا روی ویروس کرونا وجود دارد.

روزنامه مردم خاطر نشان کرد: در وب سایت کاخ سفید هم درخواستی از سوی مردم منتشر شده است که خواهان افشا علت بسته شدن آزمایشگاه فورت دتریک ارتش آمریکا هستند که ظاهرا روی ویروس جدید کرونا تحقیق نموده و حتی ممکن است باعث نشت آن شده باشد.

این آزمایشگاه که در منطقه فردریک مریلند آمریکا قرار گرفته است و روی ویروس های خطرناک عفونی چون ایبولا آزمایش انجام می دهد از اوت 2019 تعطیل شده است.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری ها در آمریکا در خصوص تعطیلی این آزمایشگاه گفته است بعضی از نیروهای آن کارآزمودگی لازم را نداشته و خطرهایی از نشت ویروس وجود داشت که امنیت ملی را به خطر می انداخت به همین دلیل تعطیل شد.

نیویورک تایمز هم پس از آن گزارش کرد مرکز یاد شده به دلایل امنیتی نمی تواند اطلاعاتی در این زمینه در اختیار مردم قرار دهد.

روزنامه مردم نوشته است مردم درخواست دارند فعالیت های این مرکز میکروبی ارتش آمریکا که شاید به انتشار کرونای جدید مرتبط باشد، معین و افشا گردد.

بسیاری از رسانه هایی که در ماه های گذشته درباره این مرکز مطالبی منتشر نموده بودند، اخبار مذکور را از صفحات خود حذف نموده اند.

جایو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین چندی قبل توئیتی منتشر کرد مبنی بر اینکه محتمل است کرونا به وسیله ارتش آمریکا به شهر ووهان کانون شیوع کرونای جدید سرایت نموده باشد.

او پس از آن در توئیت دیگری گفت: شواهد زیادتری در این باره بدست آمده است که ارتباط ویروس کرونا را با آمریکا نشان می دهد یکی از این شواهد این است که ویروس به وسیله آزمایشگاه میکروبی ارتش آمریکا به سیگارهای الکترونیکی ساخت شرکت هواووی چین راه یافته و از همین طریق به ووهان رسیده است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 850

به "روزنامه چینی خواهان افشا فعالیت آزمایشگاه بیولوژیک ارتش آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه چینی خواهان افشا فعالیت آزمایشگاه بیولوژیک ارتش آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید