رودخانه های گیلان زخمی برداشت های غیرمجاز شن و ماسه

به گزارش ایستگاه بازی، خبرنگاران/گیلان رئیس یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: برداشت شن و ماسه آسیب جدی به رودخانه ها و اکوسیستم منطقه می زند.

رودخانه های گیلان زخمی برداشت های غیرمجاز شن و ماسه

ساسان اکبری پور در گفت وگو با خبرنگاران گفت: در راستای پیشگیری و پایش رودخانه های استان و جلوگیری از تخریب بستر رودخانه در سال جاری، تاکنون بیش از 60 مورد از این نوع تخلفات که باعث صدمات شدید زیست محیطی، تخریب بستر و تغییر اکوسیستم رودخانه ها شده جلوگیری به عمل آمد.

وی اضافه نمود: علاوه بر جلوگیری از فعالیت، پرونده این افراد برای اخذ ضرر و زیان وارده و ثبت در سوابق این پیمانکاران به مقامات قضایی ارجاع داده شده است.

اکبری پور با بیان اینکه رودخانه های گیلان زخمی برداشت های غیرمجاز شن و ماسه هستند، ادامه داد: امروز نیز ماموران یگان حفاظت محیط زیست حین گشت و کنترل منطقه با دو خودرو سنگین که در حال برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه بودند روبرو شدند.

وی اعلام کرد: دو پیمانکار متخلف حین ارتکاب جرم دستگیر، و پس از مستندسازی جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه و تخریب بستر رودخانه به مقامات قضایی معرفی می شوند، اضافه نمود: تمام پیمانکاران که پس از طی مراحل قانونی پیروز به اخذ مجوز برداشت از رودخانه های استان می شوند، مکلف به رعایت دقیق تمام بندهای مجوز در خصوص حفظ محیط زیست هستند.

وی شرح داد: این پیمانکاران در زمان اجرا پروژه به صورت ویژه مورد پایش اداره یگان این اداره کل خواهند بود و در صورت تکرار تخلف بصورت عدم رعایت حجم و ارتفاع و عمق و برداشت، در تقاضاهای بعدی آنان مورد نظر قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 623

به "رودخانه های گیلان زخمی برداشت های غیرمجاز شن و ماسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه های گیلان زخمی برداشت های غیرمجاز شن و ماسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید