رشد قارچ گونه بوم گردیها از چالش های گردشگری است

به گزارش ایستگاه بازی، دبیر علمی کنفرانس بین المللی گردشگری توسعه گفت: مهم ترین چالش های پنل های ارائه شده، شامل رشد قارچ گونه اقامتگاه های بوم گردی، نیروی انسانی آموزش ندیده و غیر متخصص، عدم آمادگی و توانمند سازی جامعه محلی برای پذیرش گردشگری در روستاهای استان و عدم تنوع در ارائه خدمات اقامتگاهی و بوم گردی که در استان کردستان در حد شعار مانده، است.

رشد قارچ گونه بوم گردیها از چالش های گردشگری است

به گزارش خبرنگاران، آرمان احمدی زاده در آیین اختتامیه نخستین همایش بین المللی گردشگری و توسعه در تالار مولوی دانشگاه کردستان، اظهار کرد: دانشگاه باید دارای نقش سیاست گذاری، راهنمایی، رهبری و وزارتی باشد و در انجام توسعه و نظارت فعالیت های جامعه و سازمان دهی کوشا باشد.

وی توضیح داد: کنفرانس بین المللی گردشگری توسعه برای ایفای نقش دانشگاه در توسعه استان و منطقه کردستان راه اندازی شد با هدف اینکه منطقه کردستان به صندلی اصلی خود دست پیدا کند.

دبیر علمی کنفرانس، با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی کنفرانس در دانشگاه کردستان، بیان نمود: با توجه به نشست ها و سخنرانی های این همایش، به زودی دبیرخانه دائمی کنفرانس در دانشگاه کردستان به مدیریت گردشگری تشکیل می گردد.

احمدی زاده اضافه کرد: این کنفراس ها به صورت دوره ای در کشورهای ایران و عراق برگزار خواهد شد و در سال 2020 دانشگاه کردستان در دانشگاه پلی تکنیک کشور عراق کنفراس ارائه می دهد.

وی گفت: اولین همایش بین المللی گردشگری و توسعه با موضوع چالش ها و راهبردها در تاریخ 10 و 11 مهر ماه برگزار گردید در این همایش شش پنل و 2 سخنرانی کلیدی توسط اساتید ارائه شد.

دبیر علمی کنفرانس، بیان نمود: مهم ترین چالش های پنل های ارائه شده، شامل رشد قارچ گونه اقامت گاه های بوم گردی، نیروی انسانی آموزش نادیده و غیر متخصص، عدم آمادگی و توانمند سازی جامعه محلی برای پذیرش گردشگری در روستاهای استان و عدم تنوع در ارائه خدمات اقامت گاهی و بوم گردی که در استان کردستان در حد شعار مانده ،است.

احمدی زاده گفت: در انتها نشست برای چالش های گردشگری راهکارهایی ذکر شد که از جمله می توان به آموزش و فرهنگ سازی جامعه محلی در خصوص اقامتگاه بوم گردی، آموزش تخصصی نیروی انسانی برای فعالیت گردشگری، انجام دورره های توانمند افزایی و آموزش جامعه محلی به صورت مداوم و نوآوری های بوم گردی از جمله سیستم بسته بندی بازیافت و آگاهی فعالیت گردشگری و جامعه میزبان اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 436

به "رشد قارچ گونه بوم گردیها از چالش های گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد قارچ گونه بوم گردیها از چالش های گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید