رئیس فدراسیون شطرنج: مقصودلو همه را شگفت زده کرد، حالا جهان روی ایران حساب دیگری می نماید

به گزارش ایستگاه بازی، رییس فدراسیون شطرنج، می گوید که مقصودلو با قدرت و اعتماد به نفس به عنوان قهرمانی جوانان دنیا رسید.

رئیس فدراسیون شطرنج: مقصودلو همه را شگفت زده کرد، حالا جهان روی ایران حساب دیگری می نماید

مهرداد پهلوان زاده در گفت وگو با خبرنگاران در باره قهرمانی پرهام مقصودلو در مسابقات قهرمانی جوانان دنیا، اظهار کرد: پرهام در این مسابقات جایی برای حرف نگذاشت. او همه را شگفت زده کرد. از همه قوی تر بود و خیلی عالی کار کرد. فکر می کنم که قهرمانی او نقطه عطفی در شطرنج ایران باشد. قهرمانی جوانان دنیا در کنار قهرمانی تیمی آسیا نقطه عطفی برای شطرنج ایران خواهد بود و سبب می گردد که سایر کشورها حساب دیگری روی ایران باز نمایند.

رییس فدراسیون شطرنج در ادامه خاطر نشان کرد: پرهام به نحوی عمل کرد که همه حریفان را با اقتدار شکست داد. در حالی که دیروز (جمعه ) تنها با یک تساوی می توانست قهرمان گردد، اما نشست و حریف خود را برد. این کار تنها از کسی برمی آید که اعتماد به نفس و قدرت بالایی داشته باشد. او جنگید و با وجود این که قهرمانی با یک تساوی در جیبش بود، حریف خود را از پیش رو برداشت. این برای شطرنج ایران ارمغان خوبی خواهد بود. در آینده نزدیک هم شاهد جهش های بیشتری در سطح شطرنج خواهیم بود.

رییس فدراسیون شطرنج در مورد عنوان های قبلی کسب گردیده در رقابت های قهرمانی جوانان دنیا توسط ایران، گفت : فکر می کنم بالاترین مقام قبل از انقلاب در رقابت های قهرمانی دنیا عنوان یازدهمی توسط هادی مومنی بود. همچنین بعد از انقلاب هم مرادی به مقام پنجمی این رقابت ها رسیده بود. سارا سادات خادم الشریعه نیز به عنوان نایب قهرمانی بانوان جوانان دنیا دست یافته است.

پهلوان زاده خاطر نشان کرد: تاکنون این گونه قهرمانی در قهرمانی جوانان نداشته ایم. پرهام با دو امتیاز بالاتر نسبت به نفر دوم به قهرمانی دست یافت. او تنها تساوی اش در این مسابقات مقابل شطرنج باز ایرانی علیرضا فیروزجا بود. او سایر حریفان خود را برد و این گونه قهرمانی را نه تنها ما ، بلکه هیچ کشوری در رقابت های قهرمانی جوانان دنیا نداشته است.

وی با بیان اینکه باید مربی و مسابقات درخور برای مقصودلو فراهم گردد، گفت : ما امیدواریم که بتوانیم بستر پیشرفت را فراهم کنیم. چیزی که فدراسیون در این شرایط می تواند انجام دهد این است که بتواند برای چنین قهرمان و استعداد ارزشمندی مسابقات و مربی درخور سطح او تدارک ببیند. ما هم با چندین مربی خوب در حال مذاکره هستیم و امیدواریم که بتوانیم برای شطرنج بازان ایرانی به خصوص پرهام، مربی خوبی به خدمت بگیریم.

رییس فدراسیون شطرنج در خاتمه، خاطر نشان کرد: قهرمانی بزرگسالان دنیا برای پرهام دور از دسترس نیست. همان طور که می دانید تاکنون فقط 16 قهرمان در بخش بزرگسالان دنیا بیشتر نداشته ایم. از 140 سال پیش که این مسابقات برگزار می شد فقط 16 نفر توانسته اند به این عنوان دست یابند. چون در این رشته عمر قهرمانی طولانی است و هیچ سبک و ماده دیگری ندارد.

به گزارش خبرنگاران، پرهام مقصودلو، روز گذشته (جمعه ) توانست در خاتمه دور دهم و یک دور باقی مانده به خاتمه رقابت های قهرمانی جوانان دنیا با 9.5 امتیاز به عنوان قهرمانی این رویداد برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 47

به "رئیس فدراسیون شطرنج: مقصودلو همه را شگفت زده کرد، حالا جهان روی ایران حساب دیگری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس فدراسیون شطرنج: مقصودلو همه را شگفت زده کرد، حالا جهان روی ایران حساب دیگری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید