دستگیری دو حفار غیرمجاز در شهرستان ازنا

به گزارش ایستگاه بازی، خبرنگاران/لرستان فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از دستگیری دو حفار غیرمجاز در شهرستان ازنا خبر داد.

دستگیری دو حفار غیرمجاز در شهرستان ازنا

سرهنگ مرادیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طبق گزارشات واصله و همکاری انجمن های میراث فرهنگی، طی یک عملیات منسجم و ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان ازنا، 2 نفر با هویت مشخص که اقدام به حفاری غیرمجاز در تپه باستانی حاج ابراهیم روستای هندودر ازنا کرده بودند دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان تحویل داده شدند.

وی شرح داد: از این دو شخص که در حال انجام عملیات حفاری غیرمجاز دستگیر شدند ابزار و آلات حفاری مانند پیکور، بیل و کلنگ، کابل برق، چادر و وسایلی از این قبیل کشف و ضبط شد که در پرونده قضایی متهمین نیز درج شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان ضمن اشاره به حضور مؤثر پرسنل یگان در این عملیات افزود: از ابزارهای توانمند بسترسازی، پیشگیری و پذیرش مشارکت های اجتماعی، ایجاد اعتماد و اطمینان به یگان های حفاظت در بحث مقابله جدی با تخریب آثار تاریخی و فرهنگی است و برخورد قضایی می تواند در اثرگذاری پیشگیری اجتماعی و ارتقاء امنیت روانی تأثیر بسیار مهمی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 600

به "دستگیری دو حفار غیرمجاز در شهرستان ازنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری دو حفار غیرمجاز در شهرستان ازنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید