دانه های چیا؛ غذای کاهش دهنده کلسترول بد

به گزارش ایستگاه بازی، خبرگزاری خبرنگاران- دانه های چیا یک ابرغذای واقعی سرشار از فیبر، پروتئین، چربی های سالم و سایر مواد مغذی مهم هستند که سلامتی انسان را حفظ می نمایند.

دانه های چیا؛ غذای کاهش دهنده کلسترول بد

به گزارش خبرنگاران، دانه های چیا اگرچه هزاران سال است که شناخته شده ، اما به تازگی محبوب شده و امروز، آن ها به یک غذای اصلی برای کسانی تبدیل شده اند که مراقب سلامتی خود هستند.

دانه های چیا مزه شدید ندارند که باعث می گردد به راحتی در برنامه غذایی گنجانده شوند. به عنوان مثال، تنها دو قاشق چای خوری از این دانه ها حاوی 13 درصد چربی سالم، 40 درصد فیبر، 17 درصد کلسیم و 23 درصد منیزیم است. آن ها بعلاوه حاوی میزان کمی از مواد مغذی دیگر، مانند روی، فولات و ویتامین سی هستند.

دانه های چیا به لطف میزان زیادی فیبر محلول داشتن، به کاهش سطح کلسترول بد یاری می نماید که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

بعلاوه، فیبر به جذب قند در جریان خون یاری می نماید که سطح گلوکز خون را کاهش می دهد. اسید های چرب امگا 3 موجود در دانه ها نیز التهاب را کاهش می دهند و از سلامت قلب، حمایت می نمایند.

به علاوه، دانه های چیا حاوی چند آنتی اکسیدان، مانند ویتامین سی، لیگنین، فلاونوئید ها و اسید های فنولیک هستند که با کاهش التهاب، به سیستم ایمنی یاری می نمایند.

دانه های چیا به لطف تعادل عالی داشتن پروتئین ها، چربی های سالم و فیبر، سطح پایدار انرژی را حفظ می نمایند. کربوهیدرات های پیچیده این محصول در زمان بیشتری هضم می شوند، به این معنی که باعث افزایش سطح قند نمی شوند. این می تواند بر سطح انرژی تأثیر بگذارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1912

به "دانه های چیا؛ غذای کاهش دهنده کلسترول بد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانه های چیا؛ غذای کاهش دهنده کلسترول بد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید