خبرنگاران کمیسیون اصل 90 ابعاد غیرفوتبالی پرونده ویلموتس را آنالیز می نماید

به گزارش ایستگاه بازی، تهران - خبرنگاران - رییس کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل 90 گفت: این کمیسیون به ابعاد غیرفوتبالی پرونده سرمربی سابق تیم ملی ورود پیدا می نماید و بخش هایی که مربوط به دخالت در کار فدراسیون فوتبال از منظر فیفا است در دستور کار کمیسیون قرار ندارد.

خبرنگاران کمیسیون اصل 90 ابعاد غیرفوتبالی پرونده ویلموتس را آنالیز می نماید

سید نظام الدین موسوی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران درباره جلسه کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل 90 که در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، اضافه کرد: این جلسه با حضور معاونان وزیر ورزش و جوانان، اعضای هیات رئیسه فعلی و سابق فدراسیون فوتبال و تعدادی از اعضای کمیسیون اصل 90 و بعضی از نمایندگان مجلس برگزار گردید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر توضیح داد: در این جلسه که 4 ساعت به طول انجامید توضیحات مکتوب وزیر ورزش و جوانان ارائه شد و توضیحات مکتوب و مستندات فدراسیون فوتبال نیز واصل شد. همچنین برای موضوعات تفصیلی، بحث و آنالیز صورت گرفت و افراد حاضر در جلسه بحث را پیگیری کردند. البته همچنان جلساتی در آینده خواهد بود تا جمع بندی نهایی آن به صحن کمیسیون ارائه گردد.

رییس کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل 90 با تاکید بر اینکه بعد از طرح شکایت های انجام شده در کمیسیون و دعوت از افراد مربوط به پرونده، جلسات متعددی درباره آن برگزار و آنالیز می گردد، یادآور شد: در این باره کمیته فرهنگی و اجتماعی گزارش جمع بندی اولیه ای آماده می نماید و آن را به کمیسیون تخصصی اصل 90 ارائه داده و در گزارش نهایی به مجلس ارائه می گردد.

عضو کمیسیون اصل 90 اضافه کرد: اگر تخلفی محرز گردد فرد یا افراد متخلف به نهادهایی مربوط معرفی شده و گزارش آن نیز برای افکار عمومی اعلام می گردد.

موسوی ادامه داد: کمیسیون اصل 90 درباره ابعاد غیر فوتبالی این موضوع ورود پیدا می نماید و بخش هایی که مربوط به دخالت در کار فدراسیون فوتبال از منظر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) است در دستور کار کمیسیون اصل 90 قرار ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر توضیح داد: کمیسیون پیگیر این است که در قرارداد مارک ویلموتس مسائلی از قبیل تبانی، ارتشا و کلاهبرداری رخ نداده باشد که این موارد، مسائلی است که فدراسیون جهانی فوتبال هم به آن تاکید دارد و حاکمیت ها مجازند به آن ورود نمایند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز کمیسیون اصل 90 در دوره نهم مجلس شورای اسلامی پرونده تفصیلی به نام فساد در فوتبال را در دستور کار قرار داد بود، گفت: در قرارداد سرمربی سابق تیم ملی فوتبال نیز این موضوع پیگیری می گردد. البته هدف اعضای کمیسیون این نیست که بگویند حتما فسادی اتفاق افتاده است بلکه این موضوع در حال آنالیز است و نتیجه گیری نهایی آن هم منوط به گزارش پایانی کمیسیون اصل 90 است که شاید در صحن علنی مجلس هم قرائت گردد.

این نماینده مجلس همچنین درباره اینکه ایا امکان دارد ضعف حقوقی در قرارداد ویلموتس سبب ایجاد چنین اتفاقی شده باشد؟ خاطر نشان کرد: کمیسیون اصل 90 وارد این موضوع نمی گردد بلکه همانطور که گفته شد موضوع احتمال تبانی، ارتشا، کلاهبرداری و جرم در مفهوم کلان آن فساد در پرونده ویلموتس در دستور کار کمیسیون است.

به گزارش خبرنگاران، بعد از صدور حکم فیفا، فدراسیون فوتبال ایران در پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال به پرداخت 6/2 میلیون یورو به مربی اهل بلژیک محکوم شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1147

به "خبرنگاران کمیسیون اصل 90 ابعاد غیرفوتبالی پرونده ویلموتس را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کمیسیون اصل 90 ابعاد غیرفوتبالی پرونده ویلموتس را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید