خبرنگاران فکری: هواداران خائنین و خادمین را بشناسند، با نساجی و استقلال رابطه ماورایی داشتم

به گزارش ایستگاه بازی، تهران- خبرنگاران- سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: هواداران خائنین و خادمین را بشناسند و کمک کنند تا روزهای خوبی را در استقلال ببینیم.

خبرنگاران فکری: هواداران خائنین و خادمین را بشناسند، با نساجی و استقلال رابطه ماورایی داشتم

به گزارش خبرنگاران، محمود فکری در گفت وگویی تلویزیونی در ابتدای صحبت هایش گفت: سال 86 زمانی که من فوتبال بازی می کردم، همزمان در شیرین فراز کارم را در لیگ برتر آغاز کردم. آن زمان مربی بازیکن بودم. پس از آن هم در کادر فنی امیر قلعه نویی مشغول فعالیت شدم. به عنوان دستیار با پرویز مظلومی هم کار کردم. پس از آن به عنوان سرمربی در لیگ دو در شهرداری جویبار کار کردم و در آن زمان حس کردم که می توانم به عنوان سرمربی فعالیت کنم.

وی اضافه کرد: در لیگ یک در تیم های مانند نساجی، شاهین خوشه طلایی، آلومینیوم اراک کار کردم. دوست ندارم به هر قیمتی در تیمی بمانم و زمانی که شرایط همکاری فراهم نبود از آن تیم جدا شدم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: مربیگری همانند فوتبال بازی کردن است و باید پله پله پیش بروید و تجربه به دست بیاورید. اگر بلافاصله پس از زمان بازیگری بخواهید سرمربیگری در لیگ برتر را آغاز کنید شاید اذیت شوید.

وی گفت: زمانی که من به نساجی رفتم مدیران آن تیم به من گفتند که به تیم دیگری فکر نکن و اگر استقلال به تو پیشنهاد داد شرایط حضور در این تیم را فراهم می کنیم. من هم به آنها اعتماد کردم. در 10 بازی که در نساجی بودم نتایج خوبی کسب کردم. پس از آن به عنوان گزینه سرمربیگری استقلال معرفی شدم که مذاکرات برای حضور در این تیم صورت گرفت. تمام این فرایند با هماهنگی بوده اما نمی دانم چه اتفاقاتی رخ داد که حضورم در استقلال و جدایی از نساجی به شکل خوبی انجام نشد. من زمان بازیگری ام هم از نساجی به استقلال آمدم و مربیگری هم این رخ داد. نساجی خانه اول من بود. من با نساجی و استقلال رابطه ماورایی داشتم. دوست داشتم جدایی از نساجی خوب و محبت آمیز باشد.

وی گفت: نساجی دو راه دارد؛ یکی اینکه از من شکایت کند و دوم اینکه دوستان مسئله را حل نماید. ماجرای قرارداد من با نساجی محبت آمیز بود. نساجی از من هفت میلیارد خواست اما اگر آنها شکایت هم بکنند باید سه و نیم میلیارد بدهم. این مبلغ با مبلغ قراردادم جور در نمی آمد و باید خانه ام را می فروختم.

فکری در مورد بازیکنان جذب شده در استقلال گفت: بعد از جدایی فرهاد مجیدی و انتخاب سرمربی جدید کمی زمان برد تا این فرایند انجام شود. مسوولان استقلال هم کار خوبی کردند که برخی بازیکنان را جذب کردند چرا که زمان از دست می رفت. بازیکنانی که جذب شدن خیلی خوب و توانمند هستند. اگر بخواهید برای یک تیم پایین جدول بازیکن بگیرید فرایند جذب با تیمی بزرگ مثل استقلال متفاوت است. بازیکنی که در استقلال حضور دارد باید کیفیتش مشخص باشد. برای مثال بازیکنی مانند رشید مظاهری کیفیتش معلوم است و مربی نیست که او را نخواهد شد.

وی گفت: اگر از جابجایی راضی نبودم نباید هدایت تیم را قبول می کردم. مسائل استقلال یک سری مسائل دیگر است که درون باشگاه است. ما از نظر مهره تیم خیلی خوبی هستیم اما این موضوع تضمین کننده موفقیت نیست چرا که باید تمام مجموعه خوب عمل کنند. باید برای برطرف مسائل صبوری کنیم. باید همه متحد شویم و کمک کنیم. هواداران خائنین و خادمین را باید بشناسند و کمک کنند تا تیم نتیجه بگیرد، ما هم تمام انرژی خود را می گذاریم تا هواداران سربلند باشند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد باز شدن پنجره جابجاییی تیمش اضافه کرد: باید از اسماعیل خلیل زاده و اعضای هیات مدیره تشکر کنم چرا که 6 ماه گذشته سخت ترین دوران استقلال بود. تمام بدهی ها پرداخت شده است. این که پول شفر پرداخت شده و پس از آن پول پسرش را بخواهد کمی دور از اخلاق است. امیدوارم این مشکل زودتر حل شود و شفر گروکشی نکند.

وی گفت: در استقلال فضای خوبی حاکم است و همه تلاش می کنند تا مسائل حل شود. منیت ها کنار رفته و همه مجموعه برای موفقیت تیم تلاش می کنند.

فکری گفت: انتظار می رود اخلاق رعایت شود و وقتی پولی پرداخت شده است، شفر آن را قبول کند.

وی گفت: چند بازیکن ما به کرونا مبتلا شدند. مهدی مهدی پور، محمد دانشگر، فرشید اسماعیلی و چند بازیکن جوان ما به این ویروس مبتلا شدند اما مشکل آنها برطرف شد.

فکری در مورد جذب محمد نادری در پست دفاع چپ استقلال گفت: با توجه به مشکل ما در سمت چپ محمد نادری را جذب کردیم و امیدوارم او خوب کار کند. او می تواند به ما کمک کند. سمت چپ ما مشکل داشت اما با آمدن میلیچ و نادری خیالمان کمی راحت شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد فشارهایی که روی محمد نادری وجود دارد گفت: با توجه به اینکه هواداران در ورزشگاه نیستند شاید نادری فشار کمتری را حس کند اما فشار مجازی روی او زیاد است که امیدواریم این موضوع روی وی تاثیر زیادی نگذارد. ما هم به او کمک می کنیم تا بتواند خیلی زود در تیم ما جا افتاده و فشارها را کنترل کند.

وی در ادامه صحبت هایش در مورد مبلغ قرارداد بازیکنان که گفته می شود زیاد است، گفت: شاید مبلغ قرارداد شیخ دیاباته که دلاری بسته شد به 21 میلیارد برسد اما زمانی که من در نساجی بودم تمام تیم با 12 میلیارد بسته شد. در تمام دنیا هم همین موضوع صدق می کند.

تیم هایی همچون استقلال و پرسپولیس همیشه برای قهرمانی بسته می شوند و طبیعی است بازیکنی که در این تیم بازی می کند مبلغ قراردادش نسبت به سایر تیم ها چند برابر باشد.

وی گفت: مبلغ قرارداد به این بستگی دارد که شما چقدر به بازیکن نیاز دارید. اگر به بازیکنی نیاز نداشته باشید طبیعی است که شاید مبلغ قراردادش بالا نرود. برای مثال باشگاه باید علی کریمی را راضی می کرد چراکه قرارداد وی تمام شده بود اما برخی قراردادها پیش از این بسته شده بودند. ما با چالش روبرو هستیم به این صورت که اگر مبلغ قراردادها کم شود اما بازیکن دچار مشکل شده و اگر هم زیاد شود باشگاه با مشکل روبرو می شود.

وی در مورد استعفای کادر پزشکی استقلال شرح داد: تیم سال سختی را گذراند و در لیگ قهرمانان هم تیم نتیجه خوبی نگرفته بود و همه ناراحت بودند و در فرودگاه دوحه اتفاقاتی رخ داد. من بلافاصله پس از اینکه به عنوان سرمربی انتخاب شدم از کادر پزشکی عذرخواهی کردم. در تیم ما باید این احترام حفظ شود. سوء تفاهم هایی بین بازیکنان و کادر پزشکی به وجود آمده بود و امیدوار بودیم مسائل برطرف شود اما کادر پزشکی کوتاه نیامد. امیدوارم کادر پزشکی و دکتر نوروزی بزرگی نماید. بازیکنان هم بروند و به طور رسمی عذرخواهی کنند و امیدوارم که کمتر از ما انرژی بگیرند اما همین مسئله بیشترین انرژی را از من گرفت. همه می خواستیم که این مشکل حل شود. من دوست دارم که دکتر نوروزی که سال های سال در استقلال بود بازشود اما با این وجود یکی دو روزی است که یک پزشک جدید هم در تمرینات حاضر می شود. بازیکنان هم دوست دارند که آنها باز کردند.

فکری در مورد آینده سید حسین حسینی گفت: او در تیم ما می ماند و هیچ بازیکنی از جمع ما جدا نخواهد شد. رای کمیته انضباطی به نفع رشید مظاهری اعلام شده و اگر پنجره باز شود او می تواند ما را همراهی کند.

وی در مورد جذب بازیکنان جدید گفت: نمی توانیم سهمیه لیگ برتری جذب کنیم. در برنامه ما این است که بازیکنی را بیاوریم و اگر نفری به جمع ما اضافه شود ما استقبال می کنیم و در حال بررسی شرایط روی این موضوع هستیم.

فکری در مورد جدایی علی کریمی گفت: تمام اعضای هیات مدیره تلاش کردند تا شاکله تیم حفظ شود و باید از آنها تشکر کنیم . من با علی کریمی صحبت کردم و اگر ایران می ماند در استقلال بازی می کرد اما مبلغ قراردادی که او با تیم جدیدش بسته خیلی بالا است. از طرفی قرارداد او هم تمام شده بود و برایش آرزوی موفقیت می کنیم.

وی در مورد پرداخت مبلغ رضایتنامه محمد نادری به باشگاه کورتریک بلژیک گفت: باشگاه استقلال به نادری کمک می کند اما یکی از بندهای قرارداد این است که خودش رضایتنامه اش را بگیرد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد شرایط وریا غفوری هم گفت: پیش از اینکه من به استقلال بیایم خیلی ها می گفتند که بازیکنان استقلال گستاخ شده اند و رفتار بدی دارند اما زمانی که من آمدم آنها خیلی مهربان بودند و کاملاً شرایط برعکس بود. من به هیچ وجه بی انضباطی و بی نظمی را نمی پذیرم و برخورد می کنم. تمام بازیکنان تیم به ویژه بزرگترها شرایط خیلی خوبی دارند. وریا غفوری خیلی مهربان و دوست داشتنی است. استقلال در حال شکل دریافت بود اما توپ حاشیه را به زمین استقلال انداختند.

فکری در مورد کادر فنی اش گفت: سیروس دین محمدی نتوانست با ما ادامه بدهد اما احتمال دارد فرد دیگری را جایگزین کنیم. امید دفتری به کار ما اضافه شد و مربی توانمندی است.

وی گفت: از پیشکسوتان تشکر می کنم که از من حمایت کردند و از آنها دعوت می کنم که بیایند آن به من کمک کنند. امیدوارم همه کمک کنند تا سال خوبی را در استقلال داشته باشیم.

وی در مورد جایگاه استقلال در لیگ بیستم گفت: استقلال همیشه باید مدعی قهرمانی باشد و تمام تلاشمان را می کنیم تا قهرمان شویم اما تیم های دیگری هم برای قهرمانی بسته شدند. استقلال به هر شکلی که بسته شود نگاه به قهرمانی دارد. بازیکنان ما هم این پتانسیل را دارند که تیم را قهرمان شوند و امیدوارم مسائل حل شود تا به هدفمان برسیم. اگر کار تیمی به خوبی انجام شود استقلال می تواند قهرمان هم شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1244

به "خبرنگاران فکری: هواداران خائنین و خادمین را بشناسند، با نساجی و استقلال رابطه ماورایی داشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فکری: هواداران خائنین و خادمین را بشناسند، با نساجی و استقلال رابطه ماورایی داشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید