خبرنگاران رمپ چهارم پل بزرگ جمهوری قم افتتاح شد

به گزارش ایستگاه بازی، قم - خبرنگاران - مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به افتتاح چهارمین رمپ پل بزرگ جمهوری گفت: افتتاح رمپ چهارم این پل سبب کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر قم می شود.

خبرنگاران رمپ چهارم پل بزرگ جمهوری قم افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران، سید ابوالفضل میریک امامی روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از طرح فوق گفت: این رمپ به عنوان آخرین رمپ پل جمهوری (9 دی) ، پس از گذشت یک سال از عملیات اجرایی با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه افتتاح این طرح تاثیر به سزایی در فرایند ترافیک از بلوار امام رضا(ع) به سمت بلوار جمهوری دارد شرح داد: زائرانی که از سمت اراک به قم وارد می شوند به صورت آسان می توانند وارد بلوار امین، دورشهر و صفاییه شوند.

وی گفت که اگر این پل و رمپ چهارم آن نبود، خودروها باید از داخل شهر عبور می کردند و ترافیک سنگینی در هسته مرکزی شهر ایجاد می شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم نیز گفت: این طرح توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم با پیمانکاری شرکت توسعه و عمران در مدت 13 ماه اجرایی شد.

عباس حلوایی زاده با بیان اینکه طول کل طرح 249 متر و طول پل نیز 74 مترمربع است اضافه نمود: عرض عرشه نیز 8.7 متر و عرض آسفالت نیز هفت متر است.

حلوایی زاده با تاکید بر اینکه برای اجرای این طرح عمرانی که به رمپ D مشهور است دیوار سازی به طول 190 متر طول اجرا شده است گفت: حجم خاکبرداری و خاکریزی نیز 6 هزار مترمکعب است و برای این طرح عمرانی نیز سه هزار و 840 مترمکعب بُتن ریزی شده است.

وی اتصال مستقیم از خیابان امام رضا (اراک) به سمت حرم مطهر و بلوار جمهوری را از جمله اهداف این طرح ذکر کرد و اضافه نمود: احداث این پل سبب کاهش ترافیک ورودی از بلوار امام رضا(ع) به سمت بلوار نیایش و بلوار امین می شود.

شهردار قم نیز با اشاره به افتتاح 35 بوستان جدید در سال 1400 گفت: به دنبال طرح های بسیار بزرگی که در سال 99 به قم تحویل داده شده سال جاری نیز هر ماه طرح هایی در اختیار مردم این شهر قرار خواهد گرفت.

سید مرتضی سقاییان نژاد با تاکید بر اینکه سال جاری 35 بوستان افتتاح و چند بوستان دیگر نیز کلنگ زنی می شود شرح داد: خیابان های متعددی از جمله اجرای طرح مرحله سوم شهید روحانی، شهید برقعی، استاد فقیهی به عنوان خیابان های کلیدی شهر است که به مرور در اختیار قرار داده می شود.

شهردار قم گفت: در سال جاری چند سالن ورزشی نیز در شهرداری های مناطق 2، پنج و چهار به فاصله یک تا سه ماه آینده افتتاح خواهد شد.

همچنین بر اساس این گزارش، عملیات اجرایی ساخت شهربازی معارفی قم نیز آغاز شد، این شهربازی در حاشیه بلوار پیامبر اعظم (س) قم و با سهم سرمایه گذاری 250 میلیارد ریالی سرمایه گذار برای فضاسازی داخلی و استقرار وسایل بازی ساخته می شود و قرار است در این شهربازی 25 مجموعه بازی شامل 100 اسباب بازی نصب شود.

بخشی از این مکان به بازی های مرتبط با حوزه مدیریت شهری از جمله پسماند، حمل ونقل و ترافیک، آتش نشانی و بحران شهری اختصاص می یابد تا فرهنگ سازی صورت گیرد.

طبق اعلام شهرداری قم این شهربازی در مدت هشت ماه احداث می شود./

منبع: ایرنا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1575

به "خبرنگاران رمپ چهارم پل بزرگ جمهوری قم افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رمپ چهارم پل بزرگ جمهوری قم افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید