خالق سری یاکوزا استودیوی جدیدی به نام Nagoshi Studio تأسیس کرد

به گزارش ایستگاه بازی، یکی دو ماه پیش بود که طی خبری، از خروج توشیهیرو ناگوشی از سگا خبر دادیم. ناگوشی نزدیک به سی سال در سگا مشغول به کار بود و سمت های مدیریتی مختلفی را بر عهده داشت، اما بیشتر به خاطر خلق سری بازی های یاکوزا و کارگردانی و نویسندگی این بازی ها شناخته می شود. با اینکه اطلاعاتی از برنامه های بعدی او نداشتیم، اما طولی نکشیده که ناگوشی از تأسیس استودیوی نو خود به نام ناگوشی استودیو (Nagoshi Studio) خبر داده است. این استودیوی بازی سازی با سرمایه شرکت چینی NetEase Games تأسیس شده و تمام و کمال متعلق به این شرکت است.

خالق سری یاکوزا استودیوی جدیدی به نام Nagoshi Studio تأسیس کرد

استودیوی بازی سازی ناگوشی استودیو در توکیو تأسیس شده و به غیر از توشیهیرو ناگوشی، افراد کلیدی دیگری از سگا که همگی از سازندگان سابق یاکوزا هستند هم به ناکوشی استودیو ملحق شده اند. همزمان با خروج ناگوشی از سگا، دایسوکه ساتو هم که تهیه کنندگی سری یاکوزا را بر عهده داشت از این شرکت خارج شد.

با این حال، در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که نه تنها کارگردان و نویسنده سری یاکوزا به همراه تهیه کننده مجموعه استودیوی تازه ناگوشی را تأسیس کرده اند، بلکه کارگردان های مختلف سری یاکوزا و طراحان هنری این مجموعه و تهیه کننده بازی جاجمنت هم به ناگوشی پیوسته اند تا شرکت تازه تأسیس ناگوشی استودیو تمام و کمال متشکل از اعضای سابق استودیوی یاکوزا باشد.

ناگوشی استودیو قرار است کاملا روی ساخت بازی های تراز اول با کیفیت بسیار بالا برای کنسول ها تمرکز داشته باشد.

کاملا واضح است که NetEase Games سرمایه گذاری بسیار بزرگی در این استودیو کرده است. این استودیو نه تنها از همان ابتدا کار خود را با تعداد زیادی بازی ساز باسابقه آغاز کرده و می خواهد بازی های تراز اول کنسولی بسازد، بلکه دفتری بسیار بزرگ هم برای استودیو در محله شیبویا توکیو، یکی از گران ترین منطقه ها تجاری ژاپن، خریداری کرده اند که از همین حالا آماده به کار است.

توشیهرو ناگوشی دو سه ماه پیش بود که رسما از سگا خارج شد و اینکه در این بازه زمانی بسیار کوتاه تمام ساز و کار ساخت یک بازی تراز اول را آماده کنند، بدون شک نشان از این موضوع دارد که صحبت های ناگوشی با NetEase Games از مدت ها پیش آغاز شده بوده. همانطور که می بینیم، استودیو به نام شخص خود ناگوشی تأسیس شده که از اعتماد بسیار بالای NetEase Games به او می گوید.

ناگوشی در کنار خبر اعلام تأسیس استودیوی خود، پیغام بسیار خوب منتشر کرده و در آن گفته است:

پس از اعلام خبر تأسیس استودیوی ناگوشی، او با هفته نامه ژاپنی فامیتسو مصاحبه داشت و طی آن، کمی بیشتر از اهداف خود برای استودیو صحبت کرد. طبق گفته ناگوشی، او در استودیوی خود آزادی عمل بسیار بیشتری در ساخت بازی ها خواهد داشت و مدیریت کامل بازی ها و آنچه شخصا دوست دارد بسازد را به دست دارد. ناگوشی اضافه کرده بود که شرکت NetEase Games پشتیبانی کامل از ساخته های او خواهد داشت و تنها از آن ها ساخته است که بازی های کنسولی باکیفیت برای مخاطب جهانی بسازند.

ناگوشی که به عنوان مدیر عامل استودیوی تازه خود منصوب شده، در مصاحبه خود با فامیتسو گفت که دلیل جدایی او از سگا، تصمیم او برای ساخت بازی های متفاوت بوده است. او می گوید که می خواهد بازی های متفاوتی نسبت به گذشته بسازد، وگرنه می توانست در سگا بماند و به ساخت بازی های خود ادامه دهد.

در ادامه می توانید با دیگر اعضای ناگوشی استودیو که به همراه ناگوشی در تأسیس این شرکت تازه نقش داشته اند، آشنا شوید.

همان طور که می بینید، در حال حاضر ناگوشی استودیو در پی مجذوب کننده نیرو برای آغاز ساخت اولین پروژه خود است. هیچ حرفی از ماهیت پروژه زده نشده است و تصور هم می کنیم اساسا چیزی حتی در حد و اندازه ایده هم در شرکت وجود نداشته باشد، چه برسد به بازی یا نمونه اولیه.

با این حال، نگاهی به صفحه جذب نیروی این استودیو انداختیم و دیدیم که در آن در پی متخصصین آنریل انجین می گردند. در نتیجه می توانیم کم و بیش مطمئن باشیم که بازی با استفاده از موتور پایه آنریل انجین ساخته می شود. از طرف دیگر، ناگوشی استودیو همچنین در پی طراح کوئست اصلی و طراح کوئست فرعی، کارگردان برای میان پرده های سینمایی و همچنین طراح مبارزات تن به تن است. همه آنچه توصیف کردیم، بی شباهت به یک بازی یاکوزا نیست. با این حال، شخص ناگوشی در مصاحبه خود گفته بود که نمی خواهد بازی هایی مثل گذشته بسازد و نمی دانیم دقیقا با چه چیزی طرف هستیم.

مالک ناگوشی استودیو یعنی NetEase Games، به عنوان یک شرکت چینی سرمایه گذاری های بزرگی روی تجارت بازی های کنسولی انجام داده است. این شرکت چند سال پیش در استودیوی بانجی، سازنده دستینی، به اندازه صد میلیون دلار سرمایه گذاری کرد و بانجی هم به کمک این سرمایه، دستینی را از اکتیویژن خرید و فعالیت خود را به شکلی مستقل ادامه داد. شرکت NetEase Games همچنین سرمایه گذاری بزرگی در استودیوی کوانتیک دریم (سازندگان هوی رین) کرده است که به تازگی خبر از ساخت یک بازی جنگ ستارگان اکشن بزرگ داده اند. این شرکت چینی همچنین پاییز امسال استودیوی گوییچی سودا یعنی شرکت گرسهاپر منیوفکچر را تمام و کمال تصاحب کرد.

منبع: Nagoshistudio.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1935

به "خالق سری یاکوزا استودیوی جدیدی به نام Nagoshi Studio تأسیس کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خالق سری یاکوزا استودیوی جدیدی به نام Nagoshi Studio تأسیس کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید