جریمه کلان شرکت های فناوری با قانون جدید اتحادیه اروپا

به گزارش ایستگاه بازی، قانون سرویس های دیجیتال اتحادیه اروپا هفته جاری ارائه می گردد و طبق آن شرکت های فناوری خاطی مجبور خواهند بود 6 درصد درآمد سالانه را جریمه بپردازند.

جریمه کلان شرکت های فناوری با قانون جدید اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا عید از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

طبق قانون جدید اتحادیه اروپا شرکت های عظیم فناوری مانند گوگل و فیس بوک در صورت مقابله نکردن با محتوای غیرقانونی و آشکار نکردن اطلاعات درباره تبلیغات با جریمه ای تا 6 درصد درآمد سالانه خود روبرو می شوند.

مفاد این قوانین قرار است هفته جاری اعلام شوند.

تیری برتون کمیسر بازار داخلی اروپا قبلاً تاکید نموده بود شرکت های عظیم فناوری باید مسئولیت بیشتری قبول نمایند. او قرار است پیش نویس قانون سرویس های دیجیتال را در 15 دسامبر (25 آذر) اعلام کند.

این قانون تعریف وسیعی از پلتفرم های آنلاین ارائه نموده و شامل مواردی می گردد که بیش از 45 میلیون کاربر (معادل 10 درصد جمعیت اتحادیه اروپا) در آن عضو هستند. همچنین شرکت های بسیار عظیم فناوری ملزم هستند نگرانی های مربوط به سیاست های عمومی و ریسک های سیستماتیکی که در معرض سرویس هایش قرار گرفته است را در نظر بگیرند.

آنها باید اقدامات بیشتری برای برخورد با محتوای غیرقانونی مانند نفرت پراکنی و آزار بچه ها، سواستفاده از پلتفرم ها و دستکاری بین المللی آنها مانند استفاده از ربات ها برای تاثیرگذاری در انتخابات و سلامت عمومی انجام دهند.

شرکت ها ملزم هستند جزئیات تبلیغ نمایندگان آنلاین را منتشر نمایند و پارامترهای به کارگرفته شده برای پیشنهاد و رده بندی اطلاعات را منتشر نمایند. بازرسانی مستقل همخوانی با قوانین اتحادیه اروپا را آنالیز می نمایند.

فیس بوک از اظهار نظر در این باره خودداری نموده است.

با در نظر دریافت بازخورد کشورهای عضو و مجلس اتحادیه اروپا، حدود یک سال طول می کشد تا پیش نویس قانون تصویب و اجرایی گردد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1342

به "جریمه کلان شرکت های فناوری با قانون جدید اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه کلان شرکت های فناوری با قانون جدید اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید