توافق بانک جهانی و رقیب آسیایی برای گسترش همکاری

به گزارش ایستگاه بازی، بانک جهانی و بانک سرمایه گذاری زیربنایی آسیا (AIIB) که با ابتکار چین تاسیس شده است، موافقت کردند همکاری خود را در زمینه اشتراک اطلاعات، مبادله نیرو، کار آنالیتیک، فاینانس توسعه و همکاری در سطح کشوری، گسترش دهند.

توافق بانک جهانی و رقیب آسیایی برای گسترش همکاری

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی لحظه آخری همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

به گزارش خبرنگاران، تفاهم نامه میان دو طرف در نشست بهاره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن امضا شد. این دو وام دهنده یک سال قبل مکانیسمهایی را برای سهیم شدن در هزینه و فاینانس مشترک پروژه های سرمایه گذاری ایجاد نموده بودند و از آن موقع بانک AIIB و بانک جهانی پنج پروژه را به طور مشترک فاینانس نموده اند که شامل حمایت از فراوری نیرو در پاکستان، خط لوله گاز طبیعی در جمهوری آذربایجان و پروژه هایی در اندونزی برای بازسازی زاغه ها، بهبود ایمنی سد و توسعه زیربنای منطقه ای بوده است.

این دو بانک در بیانیه مشترکی بیان کردند سرگرم مذاکره برای فاینانس مشترک پروژه های بیشتری در سالهای 2017 و 2018 هستند.

جین لیکان، رئیس بانک AIIB در بیانیه ای بیان کرد امضای این تفاهمنامه مطابق با دیدگاه ما برای نوع جدید از اینترناسیونالیسم است. بعلاوه روابط ما با گروه بانک جهانی را تعمیق می بخشد و مکانیسم هایی را بنا می گذارد که به وسیله آنها می توانیم راحت تر به همکاری و اشتراک اطلاعات بپردازیم.

سخنگوی بانک جهانی بیان کرد: اشتراک گذاری اطلاعات مشابه همکاری است که در مراحل اولیه فعالیت AIIB وجود داشت، اما پس از اینکه این موسسه در ژانویه سال 2016 رسما راه اندازی شد، خاتمه گرفت.

در توافق جدید میزان فاینانس یا اهداف تعیین نشده اند که به وسیله دیدارها و مشاوره ها برای بحث درباره سرمایه گذاریهای هر یک از این دو بانک، تعیین خواهند شد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک AIIB رقیب بانک جهانی و بانک توسعه آسیا به حساب می آید. آمریکا در ابتدا مخالف تاسیس این بانک بود و عضو آن نیست اما بسیاری از متحدان آمریکا از جمله کانادا، انگلیس، آلمان، استرالیا و کره جنوبی به این بانک پیوسته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 643

به "توافق بانک جهانی و رقیب آسیایی برای گسترش همکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق بانک جهانی و رقیب آسیایی برای گسترش همکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید