تایلندی ها کاری کردند که ما عصبی شده بودیم؛ با این شرایط نمی توانستیم معجزه کنیم

به گزارش ایستگاه بازی، تهران (پانا) - بانوی ملی پوش قایقرانی ایران معتقد است شرایط سختی که تایلند در مسابقات انتخابی المپیک این رشته برای تیم ملی ایران ایجاد نموده بود روی فرایند کار ملی پوشان تاثیر داشت.

تایلندی ها کاری کردند که ما عصبی شده بودیم؛ با این شرایط نمی توانستیم معجزه کنیم

هدیه کاظمی در گفت وگو با پانا، در خصوص عملکرد خود در مسابقات قایقرانی کسب سهمیه المپیک که به میزبانی تایلند برگزار گردید، گفت: بعد از 2 سال توانستیم در یک مسابقه بین المللی شرکت کنیم. اردوهایی هم که داشتیم تقریباً 4 اردو بود که قبل از این رقابت ها برگزار کردیم. متأسفانه در تایلند هم شرایط سختی برای ما در نظر گرفته بودند و به مدت 10 روز در قرنطینه بودیم. حتی نمی توانستیم از اتاق های خود بیرون بیاییم و تمرین هم نکردیم. هرکداممان اتاق های جداگانه داشتیم. متأسفانه شرایط نابرابری را میزبان مسابقات پیش آورد و نتوانستیم آن طور که باید برای این رقابت ها تمرکز کنیم.

وی ادامه داد: قبل از اینکه به تایلند برویم، ویزایی که به کشورهای مختلف می دادند، به کشور ما یک هفته دیرتر دادند. فدراسیون مدام بلیت می گرفت و به خاطر عدم صدور ویزا زمان پرواز را جابه جا می کرد. برای کشورهای دیگر این شرایط نبود. به خاطر این که تایلند ویزا را خیلی دیر به ما داد، یکی از ورزشکاران رشته آب های خروشان ما نتوانست اصلاً در مسابقات شرکت کند. در خصوص قرنطینه ای هم که داشتیم برای هر کشور متفاوت بود. مثلاً برای کشور چین فقط 4 روز قرنطینه در نظر گرفته بودند و برای ما 10 روز که فکر می کنم بیشترین قرنطینه بود. کلاً شرایط خیلی متفاوتی بود که در شرایط نابرابری قرار گرفتیم. ما برای خوش گذرانی و مسافرت نرفته بودیم و می خواستیم مسابقه بدهیم. تایلند کارهایی که انجام داد، کار را سخت تر کرد. همه وقتی دیدیم کشورهای دیگر در حال تمرین هستند و ما در قرنطینه ایم، عصبی شده بودیم.

بانوی پاروزن تیم ملی قایقرانی ایران افرود: نتیجه ای هم که با همه مسائل داشتیم، راضی کننده بود. مسائل میزبانی، تعداد کم اردوها و دوری از مسابقات بین المللی نتیجه ای که خودم گرفتم، قابل قبول بود و از عملکردم راضی ام. رکوردی را که من زدم تا به حال در مسابقات داخلی کسی نزده بود. اما متأسفانه در مسابقات سهمیه المپیک نتوانستم سهمیه بگیرم. در مسابقات آسیایی دوم شده بودم و فکر می کردم که عملکردم بهتر از این باشد اما ورزشکاران کشورهای دیگر بیکار ننشسته بودند و آنها هم بعد از مسابقات آسیایی، تمام اردوهایشان برون مرزی بود. ما 2 اردو را گذراندیم و بعد وقفه 40 روزه افتاد و دوباره 2 اردوی دیگر برگزار کردیم. وقتی بین اردوها وقفه طولانی ایجاد می گردد، شرایط دشوارتر خواهد شد.

هدیه کاظمی گفت: ورزش قایقرانی این قدر سنگین است که نمی گردد در هر شرایطی تمرین کرد. مثل ورزش های سالنی نیست که هرکس جدا تمرین کند. ورزش ما رکوردی است و لازمه آن رقابت کردن است. وقتی هم نتوانیم دور هم جمع شویم، رقابتی شکل نمی گیرد. دست فدراسیون از این لحاظ بسته بود. این طور هم نبود که قبل از کرونا هر ساله ما اردوهای برون مرزی باشیم. قبل از بازی های آسیایی تمام اردوهای ما در ایران برگزار گردید و تنها یک اردوی 3 هفته ای در آلمان داشتیم. همواره در اردوها مسائل و ضعف هایی وجود دارد اما مشکل اصلی ما این بود که اردویی نبود که بتوانیم خودمان را بیشتر آماده کنیم. با شرایطی که خودم داشتم، مدت طولانی از اردوها فاصله گرفته بودم. بعد از بازی های آسیایی تقریباً حدود یک سال از اردوهای قایقرانی فاصله گرفته بودم. وقتی هم که انتخاب و وارد اردوها شدم، به خاطر آسیب دیدگی نتوانستم در اولین اردو حاضر شوم. خدا را شکر توانستم خودم را به بچه ها برسانم و بهترین نفر تیم باشم و جزو نفرات اعزامی قرار بگیرم. با همه این شرایط نتیجه ای که گرفتم، نتیجه خوبی بود. رکورد خیلی خوبی در مسابقات تایلند ثبت کردم.

وی اعلام کرد: کمتر از 6 ماه دیگر مسابقات آسیایی قایقرانی را در پیش داریم که احتمال زیاد به میزبانی ایران برگزار خواهد شد. از موقعی که از تایلند و مسابقات انتخابی المپیک برگشتم، در ایران تمریناتم را آغاز کردم و می خواهم برای رقابت ها آمادگی لازم را به دست بیاورم. انشالله بتوانم در این رقابت ها یک نتیجه فوق العاده و از نتایج گذشته بهتر بگیرم. آدم نباید خیلی از خودش انتظار معجزه داشته باشد. شرایطی که ما گذراندیم واقعاً در حد المپیک نبود که انتظار کسب سهمیه داشته باشیم. درست است که ورزشکار از عدم موفقیت و برگشتن با دست خالی ناراحت می گردد اما واقعاً نمی توانستیم معجزه کنیم. قطعاً این مسابقه مرگ و زندگی بود و هر ورزشکاری نهایت تلاشش را کرد تا به سهمیه المپیک برسد. مسابقات تایلند اصلاً مسابقه مدال آوری نبود و صرفاً برای تعیین شدن سهمیه ها برگزار گردید.

بانوی ملی پوش قایقرانی ایران اضافه نمود: شرایط مسابقات تایلند نسبت به مسابقات قبلی کسب سهمیه مقداری متفاوت بود. کشور میزبان همان طور که گفتم واقعاً شرایط سختی برای ما رقم زده بود. در این مدتی که آنجا بودیم، علاوه بر قرنطینه 10 روزه، 3 بار تست کرونا از ما گرفت که واقعاً احساس بدی داشت و اذیت کننده بود. بحث رفت و آمد و تمرینات هم خیلی سختگیرانه بود و همه باعث شده بود تا نتوانیم آن طور تمرکز کنیم. با این حال سطح خود رقابت ها مثل هرسال بالا و حساس بود. کشورها با تمام قوا آمده بودند تا سهیمه بگیرند. درست است که ما نتوانستیم شرایط اردویی خوبی برای این رقابت ها مهیا کنیم اما خیلی از کشورها خودشان را مهیای حضور نموده بودند و توانستند نتیجه هم بگیرند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1594

به "تایلندی ها کاری کردند که ما عصبی شده بودیم؛ با این شرایط نمی توانستیم معجزه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایلندی ها کاری کردند که ما عصبی شده بودیم؛ با این شرایط نمی توانستیم معجزه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید