تأمین کننده نمایشگر OLED آیفون 14 ظاهرا به اپل خیانت نموده است!

به گزارش ایستگاه بازی، اینطور که به نظر می رسد اپل می خواهد با یکی از تأمین کنندگان اصلی نمایشگر OLED سری آیفون 14 به خاطر اشتباهی که مرتکب شده، قطع همکاری کند.

تأمین کننده نمایشگر OLED آیفون 14 ظاهرا به اپل خیانت نموده است!

حالا که به رونمایی از سری آیفون 14 نزدیک شده ایم، حجم خبرها و اطلاعات پیرامون آن ها هم به شدت افزایش پیدا نموده است. در جدیدترین خبرها در رابطه با این محصولات هم متوجه شدیم که اپل می خواهد آن ها را در تاریخ 13 سپتامبر رسما رونمایی کند (22 شهریور). اما یک خبر مهمی که به تازگی منتشر شده، نه در رابطه با این گوشی ها بلکه درباره تأمین کننده نمایشگر OLED آن هاست.

اینطور که به نظر می رسد، BOE قرار بود یکی از تأمین کنندگان اصلی نمایشگر OLED گوشی های مورد انتظار اپل باشد. اما به گزارش پایگاه خبری The Elec، این شرکت هنوز تأییدیه رسمی را از اپل مبنی بر آغاز فراوری پنل های OLED دریافت ننموده است. چرا که BOE برای اینکه بتواند بازده فراوری این پنل ها را افزایش دهد، تقلب نموده و در نتیجه باعث نارضایتی شرکت آمریکایی شده است.

البته این نخستین باری نیست که چنین چیزی را شاهد هستیم. BOE یک بار به صورت خودسرانه، طراحی پنل های سری آیفون 13 را تغییر داد که این موضوع به مذاق شرکت آمریکایی خوش نیامد. در فراوری نمایشگر آیفون 12 هم چون BOE از فناوری لازم برای ساخت پنل OLED مقاوم و با کیفیت بهره مند نبود، نتوانست تست های اپل را به سلامت پشت سر بگذارد و در نتیجه از فهرست تأمین کنندگان نمایشگر آیفون کنار گذاشته شد.

حالا یک بار دیگر این موضوع را در سال 2022 هم شاهد هستیم. البته هنوز تعیین نیست آیا قطع همکاری اپل با این شرکت به صورت موقتی است یا دائمی، اما اگر دائمی باشد، شرکت آمریکایی می تواند 30 میلیون سفارشی را که به BOE داده بود، به سامسونگ یا LG واگذار کند که شرکت های مطمئن تری هم در این زمینه به حساب می آیند. بنابراین خوشبختانه این قطع همکاری حتی اگر دائمی باشد، تأثیری در زمان رونمایی یا عرضه سری آیفون 14 نخواهد داشت.

از جمله اطلاعاتی که از سری آیفون 14 داریم می توان به وجود چهار گوشی با نمایشگرهایی 6.1 و 6.7 اینچی اشاره نمود که در دو مدل پرو و پرو مکس، رفرش ریت به 120 هرتز می رسد و شاهد استفاده از حفره روی نمایشگر به جای ناچ خواهیم بود. در دو مدل استاندارد و مکس اما نه تنها رفرش ریت 60 هرتزی یا به احتمال خیلی کم 90 هرتزی خواهد بود، بلکه همچنان شاهد حضور ناچ روی صفحه خواهیم بود.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2030

به "تأمین کننده نمایشگر OLED آیفون 14 ظاهرا به اپل خیانت نموده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین کننده نمایشگر OLED آیفون 14 ظاهرا به اپل خیانت نموده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید