برترین مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری کیش

به گزارش ایستگاه بازی، سواحل زیبای خلیج فارس به ویژه سواحل کیش از تماشایی ترین سواحل ایران هستند که هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می نمایند. ساحل مرجان در جنوب شرقی این جزیره با داشتن ماسه های طلایی رنگ، آب های نیلگون و محیطی آرام برترین مکان برای دوچرخه سواری، پیاده روی، عکاسی، موتورسواری، تفریحات آبی و چشیدن طعم خوش غذاهای محلی به شمار می رود. در ادامه به معرفی برترین مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری در جزیره زیبای کیش پرداخته شده است.

برترین مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری کیش

برترین مسیرهای دوچرخه سواری در کیش

مسیر دوچرخه سواری کیش یکی از طولانی ترین پیست های دوچرخه در خاورمیانه بوده و حدود 75 کیلومتر است. این مسیر دوچرخه سواری با طول وسیعی که دارد از مسیرهای سرسبز و نقاط دیدنی و رویایی جزیره کیش عبور می نماید و یک ماجراجویی بی نظیر همراه با تماشای منظره ها زیبا و بکر را برای گردشگران به همراه می آورد.

یکی از برترین مسیرهای دوچرخه سواری موازی با جاده زیبای دنیا جزیره کیش بوده که بخش بزرگی از این مسافت در حاشیه خلیج فارس واقع شده است. گردشگران در طول سفر با دوچرخه در این مسیر از جاذبه های گردشگری کیش همانند بوستان مرجان، پارک ساحلی سیمرغ، پارک نیلوفر، دهکده ساحلی کیش، صخره قارچی، پارک دلفین کیش، سواحل درختان نارگیل و غیره عبور خواهند کرد. همین جذابیت ها سبب می گردد تا آن ها از سراسر این مسیر زیبا لذت ببرند و یکی از برترین و شیرین ترین خاطرات در طی سفر برای آن ها رقم بخورد.

اجاره دوچرخه در کیش

در جزیره کیش مکان های مشخصی وجود دارد که می توان با مراجعه به آن ها، دوچرخه مورد نظر خود را که می تواند معمولی یا دنده ای باشد، اجاره کنید. در این قسمت باید به بودجه ای که برای کرایه دوچرخه در نظر دارید، توجه کنید. به طور معمول دوچرخه ها به دو دسته برقی و معمولی تقسیم می شوند و هر یک از آن ها قیمت متفاوتی دارند.

یکی از مزایای دوچرخه سواری در کیش نبود محدودیت در دوچرخه سواری است و گردشگران می توانند در هر ساعت از شبانه روز که بخواهند دوچرخه سواری را تجربه نمایند. اگر از گرما و آفتاب جزیره فراری هستید، بهتر است غروب را برای دوچرخه سواری انتخاب کنید.

چگونه در کیش دوچرخه اجاره کنیم؟

کشتی یونانی در جنوب غربی جزیره کیش، اسکله تفریحی در قسمت شرقی جزیره، بازار مرجان در جنوب شرقی، فاز 2 صدف و پرشین گلف از جمله مکان های مشخص شده برای اجاره دوچرخه در کیش به صورت حضوری به شمار می روند. یک ایستگاه و پارکینگ دوچرخه نیز در غربی ترین نقطه جزیره و نزدیک به فانوس دریایی کلبه هور واقع شده است.

یکی دیگر از راه های اجاره دوچرخه در کیش استفاده از اپلیکیشن اجاره دوچرخه بیدود است که با استفاده از آن می توان نزدیک ترین دوچرخه هوشمند را به محلی که در آن اقامت دارید، پیدا نموده و آن را تحویل بگیرید. پس از اتمام دوچرخه سواری نیز می توان آن را در مقصد مشخص شده به سامانه تحویل دهید.

برترین مسیرهای پیاده روی در کیش

پیاده روی در جزیره زیبای کیش یکی از برترین بخش های سفر است که حسی سرشار از انرژی و آرامش را برای افراد به همراه می آورد. در ادامه به معرفی برترین مسیرهای پیاده روی در کیش پرداخته شده است.

پیاده روی در سواحل درختان نارگیل

سراسر جزیره کیش به وسیله سواحل آرام و زیبا در بر گرفته شده است و همگی چشم اندازی رو به خلیج نیلگون فارس دارند. سواحل درختان نارگیل یکی از زیباترین سواحل خلیج فارس بوده که با انبوهی از درختان نارگیل و آلاچیق های متعدد محصور شده است. بسیاری از گردشگران سواحل درختان نارگیل جزیره کیش را برای گذران یک روز همراه با خانواده و دوستان و تجربه یک پیاده روی و طبیعت گردی فوق العاده انتخاب می نمایند.

قدم زدن در باغ راه ایرانی

طولانی ترین باغ راه ایران، باغ راه ایرانی جزیره کیش است که با 400 جوی آب و 9 نقاشی ایرانی دیواری بزرگ چشم هر بیننده ای را به سوی خود جذب می نماید. با پیاده روی در مجموعه باغ راه ایرانی از هشت باغ ایرانی و 9 دروازه دیگر از آثار تاریخی شهرهای مختلف ایران از جمله دروازه سی و سه پل اصفهان، پل دختر لرستان، ارگ علیشاه تبریز، طابق بستان کرمانشاه، دروازه رق آباد کرمان، هارونیه مشهد و غیره عبور می کنید و با فرهنگ اقوام مختلف آشنا می شوید.

پارک ساحلی طبیعت جزیره کیش

از جاذبه های دیدنی و توریستی کیش می توان به پارک ساحلی گذر طبیعت اشاره نمود که در بخش شرقی سواحل جزیره واقع شده است. آب وهوای فوق العاده عالی در کنار طبیعت سرسبز و بی نظیر این پارک ساحلی آن را به یکی از برترین نقاط برای طبیعت گردی و پیاده روی گردشگران تبدیل نموده است.

منبع: همگردی
انتشار: 11 آذر 1402 بروزرسانی: 11 آذر 1402 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2248

به "برترین مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید