آنالیز نقشه راه توسعه ایران و روسیه در حوزه فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات

به گزارش ایستگاه بازی، مهر نوشت: معاونان وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و روسیه نقشه راه توسعه روابط و تعاملات دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را مرور و آنالیز کردند.

آنالیز نقشه راه توسعه ایران و روسیه در حوزه فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات

جلسه کاری مشترک هیئت ایرانی به ریاست میثم عابدی، معاون فناوری و نوآوری و با حضور محمد جعفر پور، معاون وزیر و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت، محمود لیائی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، اکبر قنبرپور، مشاور وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیغام، محمدجعفر صدیق دامغانی زاده، رئیس پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات با هیئت روسی به ریاست الکساندر شویتوف، معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار گردید.

در این جلسه که به آنالیز نقشه راه توسعه روابط دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرور توافقات گذشته اختصاص داشت میثم عابدی، معاون فناوری و نوآوری ابراز خوشنودی کرد که پس از سه دور جلسه و مذاکره، توافقات دو کشور در بعضی حوزه ها وارد فاز عملیاتی شده اند.

وی در ادامه تأکید کرد: امیدوارم پس از این جلسه و ادامه گفت وگوها با حضور شرکت های ایرانی و روسی زمینه اجرایی شدن سایر توافقات قبلی دو کشور فراهم گردد و سطح تعاملات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به بالاترین سطح خود برسد.

در ادامه این جلسه معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حاضر در این جلسه با اشاره به حوزه مأموریتی خود به تشریح موضوعات موردعلاقه برای توسعه روابط و یا ایجاد زمینه کاری مشترک پرداختند.

همکاری های مشترک در زمینه های ترانزیت داده، امنیت سایبری، پست، تجارت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال، صنعت فضایی، برقراری ارتباط میان شرکت های خصوصی دو کشور که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعال هستند، ایجاد مرکز نوآوری مشترک در ایران ازجمله موضوعاتی بود که در این جلسه به تفسیر از سوی معاونان وزیر ارتباطات برای طرف روسی تشریح شد.

معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه نیز در این جلسه با اشاره به حضور در نمایشگاه الکامپ که روز گذشته با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از چهار سال وقفه افتتاح شد و حضور قابل توجه شرکت های فناور ایرانی در این نمایشگاه تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد که این ظرفیت ها می تواند منجر به تقویت همکاری ها و تعاملات دو کشور گردد.

شویتوف در ادامه با اشاره به موضوعات موردعلاقه طرف ایرانی برای توسعه همکاری ها تأکید کرد که این آمادگی از طرف کشورش وجود دارد که در همه زمینه های مورد اشاره سر فصل تازه ای برای همکاری های مشترک ایجاد کند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 تیر 1402 بروزرسانی: 7 تیر 1402 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2211

به "آنالیز نقشه راه توسعه ایران و روسیه در حوزه فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات" امتیاز دهید

1 کاربر به "آنالیز نقشه راه توسعه ایران و روسیه در حوزه فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز نقشه راه توسعه ایران و روسیه در حوزه فناوری اطلاعات در وزارت ارتباطات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید