آنالیز دلایل افت دروازه بان پرسپولیس، نداشتن تمرکز و فشار استقلال!

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال پرسپولیس در حالی از ملاقات با گل گهر سیرجان در هفته نوزدهم لیگ برتر ایران یک امتیاز کسب کرد که این تیم با گلزنی حامد پاکدل در دقیقه 13 از میزبان خود پیش بود اما اشتباه محرز حامد لک در خروج از دروازه باعث شد تا کی روش استنلی در دقیقه 33 گل تساوی را به ثمر برساند و نبرد یحیی گل محمدی با امیر قلعه نویی با نتیجه تساوی یک - یک به انتها برسد.

آنالیز دلایل افت دروازه بان پرسپولیس، نداشتن تمرکز و فشار استقلال!

تساوی پرسپولیس با گل گهر و برد استقلال مقابل فجر سپاسی باعث شد تا فاصله دو تیم در بالای جدول به 5 امتیاز برسد و سرخ ها منتظر از دست دادن امتیاز از سوی صدرنشین 47 امتیازی فعلی لیگ برتر باشند. همین امر انتقاد طرفداران پرسپولیس از عملکرد حامد لک را به همراه داشت تا دروازه بان اول این تیم زیر فشار تند نقدها قرار بگیرد.

صحنه خروج لک که به گلزنی گل گهر ختم شد

محسن سیدی مربی پیشین دروازه بان های پرسپولیس در مصاحبه با خبرنگاران، درباره عملکرد حامد لک در این ملاقات گفت: فکر می کنم مهم ترین عامل در اشتباهات فردی دروازه بان هایی که در تیم های بزرگ کار می نمایند عدم تمرکز باشد. حامد لک بدون شک در آن لحظه فکر خوانی خوبی نداشت و تصویر سازی مناسبی از موقعیت بازیکنان حریف در منطقه جریمه انجام نداد. این نشان می دهد فکر او در جریان بازی نبوده است.

سیدی ادامه داد: قطعا حامد لک عملکرد خوبی در مدت زمان حضورش در پرسپولیس داشته است. نباید یک دروازه بان را به خاطر یک یا دو اشتباه سرزنش کرد و کوشش های او را نادیده گرفت. باید با او صحبت کرد و دانست که علت عدم تمرکزش چه موضوعی است. دلایل عملکرد یک دروازه بان با بازیکنان دیگر فرق می نماید. نحوه چینش مدافعان هم روی فکر دروازه بان تأثیر گذار است اما نمی توان همه چیز را نادیده گرفت.

او که قبل از داود فنایی وظیفه آماده کردن دروازه بان های پرسپولیس را بر عهده داشت، درباره عملکرد این مربی نیز اضافه کرد: نمی دانم چه تمریناتی می نمایند اما هر مربی سبک و شیوه خاص خودش را دارد. در فوتبال ایران پرورش یک دروازه بان کمتر بر عهده یک مربی به طور کامل است. آنها وقتی به تیم های باشگاهی حرفه ای می پیوندند تمام فن های مربوط به دروازه بانی را در خودشان پیدا نموده اند و آموزش موضوعات نو می تواند کمی سخت باشد.

داود فنایی مربی دروازه بان های پرسپولیس

مربی پیشین دروازه بان های پرسپولیس درباره نحوه برخورد طرفداران با حامد لک تاکید نمود: با فرد خاصی کاری ندارم و حرف من کلی هست. قبول دارم تمام بازیکنان تیم هایی همانند پرسپولیس هر جایگاه اجتماعی دارند به خاطر وجود تک تک طرفداران است اما می خواهم بگویم طرفدار هم نباید همه چیز را به خاطر یکی دو اشتباه نادیده بگیرد. اشتباه دروازه بان طبیعی است و ضروری است با آن به طرز صحیحی برخورد گردد.

وی یادآور شد: شیوه دروازه بانی حامد لک می تواند از بی انگیزگی هم باشد. او تیم ملی را مدت هاست از دست داده و احساس می کنم فشار رقابت بین استقلال با پرسپولیس در صدرنشینی نیز روی او تأثیر مخرب گذاشته است.

سیدی درباره احتمال حضور احمد گوهری در بازی بعدی پرسپولیس در چارچوب دروازه سرخپوشان گفت: من چهار سال با احمد گوهری در نفت تهران بودم. حضور او بستگی به تصمیم کادر فنی دارد و با شناختی که از یحیی گل محمدی دارم این کار را می نماید تا لک انگیزه بگیرد و احمد گوهری هم بازی ببیند. گوهری دروازه بان بسیار شایسته ای است و می تواند به پرسپولیس یاری کند.

محسن سیدی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1961

به "آنالیز دلایل افت دروازه بان پرسپولیس، نداشتن تمرکز و فشار استقلال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز دلایل افت دروازه بان پرسپولیس، نداشتن تمرکز و فشار استقلال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید