با تور مجازی به پاموکاله ترکیه سفر کنید

به گزارش ایستگاه بازی، پاموکاله یا پاموق قلعه در کشور ترکیه جایی است که آثار طبیعی و تاریخی حیرت انگیزی را در بر دارد. همراه ما و با تور مجازی به این سرزمین سفر کنید.

با تور مجازی به پاموکاله ترکیه سفر کنید

یکی از محبوب ترین منطقه ها طبیعی کشور ترکیه، پاموکاله یا پاموق قلعه (pamukkale) نام دارد که بازدید از آن را نباید در تور ترکیه یا سفر به این کشور از دست داد. معنای پاموکاله، قلعه پنبه است؛ اما این نام ارتباطی با محصولات کشاورزی منطقه ندارد؛ بلکه به چشم اندازی سفیدرنگ اشاره دارد که مزرعه های پنبه را در فکر تداعی می نماید. با ما همراه شوید تا از دریچه تورهای مجازی، سفری ماجراجویانه را به این خطه رویایی در ترکیه تجربه کنیم.

آب های جاری از تپه های پاموکاله، اشکالی به وجود آورده اند که مانند استخرهایی با دیواره های آهکی است. این ردیف صخره های به وجود آمده که در واقع سازندهای تراورتن هستند، به علت رسوبات نمکی حاصل از چشمه ها و کلسیم موجود در آن ها پدیدار شده اند. در پاموکاله 17 چشمه آبگرم و گل فشان وجود دارد که دمای آن ها از 35 درجه تا 100 درجه سانتی گراد متغیر است. این چشمه های آبگرم، داری خواص درمانی فراوانی هستند که از جمله آن می توان به یاری در بهبود زخم ها و پیشگیری از بیماری های متعدد اشاره نمود. حوضچه ها و حمام های آب گرمی که اکنون برای گردشگران فراهم شده اند، به افتخار یکی از قدرتمند ترین فرعون های مصر، کلئوپاترا نام گرفته اند. البته به نظر می رسد که افسانه بازدید کلئوپاترا از این منطقه و استفاده از چشمه های آب گرم پاموق قلعه، تنها ساخته فکر راهنماهای محلی باشد؛ چراکه هیچ سند تاریخی از سفر کلئوپاترا، یکی از بزرگترین حاکمان زن دنیا به این منطقه وجود ندارد.

با این حال می توان به یقین گفت که از هزاره دوم پیش از میلاد، انسان ها در این منطقه سکونت داشته اند. یونانیان باستان، این سرزمین را هیراپولیس (Hierapolis) یا شهر مقدس نامیده اند. متاسفانه زلزله ای که در قرن اول میلادی رخ داد، این شهر را به کلی ویران کرد ؛ اما هیراپولیس پس از احیای مجدد، به گردشگاهی برای افراد مرفه بدل شد که برای معالجه و استفاده از امکانات آبگرم، به این منطقه سفر می کردند. افراد بسیاری نیز که بیشتر از امپراتوری روم باستان بودند، در این منطقه درگذشتند و طبق آداب و رسوم سرزمین خود، به خاک سپرده شدند. ازاین رو، نکروپولیس واقع شده در پاموکاله، بزرگ ترین نکروپولیس کشور است و از جاهای دیدنی ترکیه به شمار می رود.

نکروپولیس یا شهر مردگان، به گورستانی بزرگ گفته می گردد که معمولا اطراف یک شهر باستانی پدید می آید.

فیلیپ مقدس، یکی از 12 حواریون مسیح که در سال 80 میلادی به صلیب کشیده شد نیز احتمالا در منطقه پاموکاله آرامیده است. معبدی هشت ضلعی در محل تدفین احتمالی او بنا شده است. پاموق قلعه بعلاوه برای وجود یکی از بزرگ ترین تئاتر های باستانی دنیا، به خود می بالد. این تئاتر باستانی با گنجایش 10 تا 12 هزار نفر، از شگفتی های ترکیه محسوب می گردد. بعلاوه معابدی منسوب به آپولو و پلوتو (ایزد دنیا زیرین) در این منطقه مشاهده می گردد.

جای تعجب نیست که چنین منطقه ای با آثار متعدد طبیعی، تاریخی و مذهبی ، در میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده باشد. با استفاده از پنجره ای که در ابتدای این مطلب تعبیه شده است، می توانید به پاموکاله سفر کنید و تجربه ای متفاوت از سفر به ترکیه داشته باشید. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از خبرنگاران نباید فراموش کنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1958

به "با تور مجازی به پاموکاله ترکیه سفر کنید" امتیاز دهید

8 کاربر به "با تور مجازی به پاموکاله ترکیه سفر کنید" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی به پاموکاله ترکیه سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید