انتشار 3000 نقشه حریم آثار تاریخی در سایت سازمان میراث فرهنگی

به گزارش ایستگاه بازی، مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی گفت: با تکمیل عملیات اسکن نقشه های حرایم آثار تاریخی کشور، به زودی این نقشه ها با هدف شفاف سازی اطلاعات در سایت سازمان میراث فرهنگی قرار می گیرد.

انتشار 3000 نقشه حریم آثار تاریخی در سایت سازمان میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، فرهاد نظری با اعلام این خبر اضافه کرد: تعیین حریم حفاظتی آثار تاریخی از اواخر دهه پنجاه شروع و تا امروز برای حدود سه هزار اثر تاریخی ثبت شده، حریم حفاظتی تهیه و مصوب شده است که در سال گذشته و امسال، همه نقشه های حرایم مصوب در سازمان میراث فرهنگی اسکن و تصمیم گرفته شد به منظور شفاف سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات و پرهیز از اشتباه یا سوءاستفاده های احتمالی در دسترس عموم قرار گیرد.

او با تاکید بر این که نقشه های حرایم آثار تاریخی جز اسناد بسیار مهم میراث فرهنگی کشور و به نوعی بیانگر تاریخ حفاظت از آثار تاریخی هستند، ادامه می دهد: انتشار این اسناد روی سایت سازمان می تواند زمینه را برای تحقیق پژوهشگرانِ حفاظت آثار ملی فراهم کند.

او با بیان این که قبل از انتقال سازمان به شیراز حدود 22 هزار پرونده ثبتی آثار تاریخی اسکن شده و در سایت دانشنامه ایرانشهر در اختیار عموم قرار گرفته بود، توضیح می دهد: پس از بازگرداندن پرونده های ثبتی از شیراز در سال 1392، دیگر پرونده ها نیز اسکن شدند و اصل پرونده ها در اختیار مرکز اسناد سازمان قرار گرفت و در حال حاضر نیز آن ها در شرایط مطلوب و امن نگهداری می شوند. هر پژوهشگر و علاقمندی با مراجعه به مرکز اسناد یا دفتر ثبت می تواند به نسخه دیجیتال این اسناد دسترسی داشته باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 272

به "انتشار 3000 نقشه حریم آثار تاریخی در سایت سازمان میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار 3000 نقشه حریم آثار تاریخی در سایت سازمان میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید