انتشارمقاله علمی پژوهشی دانشگاه خلیج فارس در مجله معتبر نیچر پلنتس

به گزارش ایستگاه بازی، عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس، پیروز شد با همکاران علمی، بین المللی خود در سال 2019، مقاله علمی پژوهشی تحت عنوان بیوسنتز اسفنگو لیپید، فراساختار پلاسمو دسماتاذ و تخلیه ازآوند آبکش را تعدیل می نماید را در مجله معتبر نیچر پلنت به چاپ برساند.

انتشارمقاله علمی پژوهشی دانشگاه خلیج فارس در مجله معتبر نیچر پلنتس

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از وزارت علوم ، عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه خلیج فارس، پیروز شد با همکاران علمی، بین المللی خود در سال 2019، مقاله علمی پژوهشی تحت عنوان بیوسنتز اسفنگو لیپید، فراساختار پلاسمو دسماتاذ و تخلیه ازآوند آبکش را تعدیل می نماید را در مجله معتبر نیچر پلنت به چاپ برساند.

لیلا کرمی پژوهشگر این مقاله، از سال 2010 به این گروه تحقیقاتی ملحق شده و فعالیت خود را زیر نظر پروفسور یو کاهیلاریوتا شروع نموده است.

این پژوهش به سازگاری هرچه بیشتر گیاهان با محیط زیست یاری می نماید و در نهایت تأثیرات مفیدی در بهبود زندگی بشر می گذارد.

در چکیده این مقاله آمده است: در طی تخلیه از آوند آبکش، انتقال چندگانه، ازسلولی به سلول دیگر موجب حرکت مواد آلی به مریستم ریشه می گردد.

اگرچه رخداد اصلی تخلیه از عنصر آبکشی به قطب آبکشی دایره محیطیه تا حدودی معین شده است، اما در خصوص تخلیه بعد- عنصر آبکشی اطلاعات کمی وجود دارد. در اینجا یک ژن جدیدی به نام (ژن تعدیل کننده تخلیه آبکشی) را گزارش کردیم که در نبود آن، انتقال سسیمپلاستی با واسطه پلاسمو دسماتا از میان رابط قطب دایره محیطیه - اندودرم آبکشی به طور خاصی افزایش می یابد.

افزایش تخلیه به علت نقص در تشکیل غشای پلاسمایی شبکه اندو پلاسمی، در طی مورفورژنز پلاسمو دسمال رخ می دهد و منجر به شکل گیری منافذی می گردد که فاقد یک فضای سیتوپلاسمی معینی می باشند . ژن تعدیل کننده تخلیه آبکشی، کد کننده آنزیمی است که برای بیوسنتز اسقنگو لیپیدهایی است که فراساختار پلاسمو دسمال را تحت تاثیر قرارمی دهند.

همچنین این سوال را مطرح می نماید که چطور و چرا پلاسمو دسماتاهای فاقد آستین سیتو پلاسمی عبور و مرور مولکولی را تسهیل می نماید.

مجله نیچر از سال 1869 میلادی تاکنون منتشر می گردد که یک نشریه هفتگی جامع است و درمیان پر ارزش ترین مجله های علمی دنیا واقع شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 240

به "انتشارمقاله علمی پژوهشی دانشگاه خلیج فارس در مجله معتبر نیچر پلنتس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشارمقاله علمی پژوهشی دانشگاه خلیج فارس در مجله معتبر نیچر پلنتس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید