ارزیابی مثبت نماینده یونسکو در بازدید از ماسوله

به گزارش ایستگاه بازی، استاندار گیلان گفت: نماینده یونسکو در بازدید یک هفته ای از اقدامات شکل گرفته در جهت ثبت جهانی این شهر تاریخی ارزیابی مثبتی داشته است.

ارزیابی مثبت نماینده یونسکو در بازدید از ماسوله

اسدالله عباسی با اشاره به ملاقات امروز با نعیمه احمد بن کاری، نماینده یونسکو که به منظور انجام مراحل ثبت جهانی ماسوله به گیلان سفر نموده است، گفت: خوشبختانه نماینده یونسکو در بازدید یک هفته ای به صورت زمینی و هوایی و نیز در جلسه جمع بندی، ارزیابی مثبتی از اقدامات داشته است.

او به ایجاد زیرساخت های لازم به نحوی که به بافت تاریخی ماسوله آسیبی نرسد و تغییر وضعی ایجاد نکند اشاره نمود و اضافه نمود: با توجه به ارزیابی های اجرا شده و قابلیت های موجود و نگاه کارشناسانه یونسکو، آمادگی کامل برای مهیاسازی امکانات بیشتر با توجه به بافت ماسوله و تقویت و رشد این شهر تاریخی بیش از پیش وجود دارد.

نماینده سازمان جهانی یونسکو نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی از اقدامات اجرا شده و اهتمام استاندار گیلان برای ثبت جهانی ماسوله گفت: کار های بسیار خوبی به وسیله مردم و مسئولان در این زمینه اجرا شده و ماسوله پتانسیل های زیادی برای پیوستن و تبدیل شدن به سایت جهانی را دارد.

نعیمه احمد بن کاری اضافه نمود: زندگی مدرن در بافت معماری سنتی ماسوله تغییر خاصی ایجاد ننموده و تمدن آن حفظ شده است.

به گفته او، برنامه های مسئولان در شهر تاریخی ماسوله برای جلوگیری از ورود خودرو ها و عبور مرور گردشگران به وسیله وسایل نقلیه عمومی در جهت کاهش ترافیک و حفظ شرایط آب و هوایی، بسیار مناسب است.

نماینده یونسکو پاکیزگی در محیط ماسوله و نیز اقدامات تفکیک زباله و فرهنگ سازی را در این بخش مهم دانست و توضیح داد: در این زمینه نیز کار های مطلوبی اجرا شده که احداث پارکینگ و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در جهت توسعه پایدار و در راستای اهداف این سازمان جهانی است.

ثبت جهانی ماسوله از سال 1390 در دستور کار قرار گرفته است.

ماسوله با 350 خانه تاریخی و قدمتی 800 تا هزار ساله در 25 کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در 62 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

این میراث ارزشمند گیلان سال 1354 هجری شمسی با شماره 1090 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

خبرنگاران گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2094

به "ارزیابی مثبت نماینده یونسکو در بازدید از ماسوله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی مثبت نماینده یونسکو در بازدید از ماسوله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید