اتوبوس ها در کشور اسقاط نمی شوند!

به گزارش ایستگاه بازی، دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور گفت: متاسفانه هیچ طرح ویژه ای برای اسقاط اتوبوس ها وجود ندارد و مورد حمایت هیچ ارگانی نیست.

اتوبوس ها در کشور اسقاط نمی شوند!

سید امیر احمدی دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور در گفت و گو با خبرنگار ، گفت: متاسفانه چندی پیش شاهد تصادف یک اتوبوس حامل خبرنگاران بودیم که اتفاقات ناخوشایندی در آن رخ داد. متاسفانه این اتفاق در حالی رخ داد که مسئولان هیچ گونه توجهی به اتوبوس های فرسوده در سطح شهر نمی نمایند.

او اعلام کرد: اگر با همین فرایند جلو رفتیم شاهد مرگ و میر بیشتری در سطح شهر هستیم. در حال حاضر 8 میلیون خودرو فرسوده در سطح شهر تردد می نمایند که در سال 1404 سونامی خودرو فرسوده خواهیم داشت و جان مردم در خطر است.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور با بیان اینکه بحث نوسازی اتوبوس و اسقاط نداریم، ادامه داد: متاسفانه به اسقاط اتوبوس اصلا توجه نمی گردد و با توجه به هزینه سنگین فراوری آنها را بازسازی می نمایند و به بحث معاینه فنی آنها هیچ توجهی نمی گردد. متاسفانه هیچ طرح ویژه ای برای این اسقاط وجود ندارد و مورد حمایت هیچ ارگانی نیست.

احمدی اعلام کرد: سازمان راهداری بحث نوسازی کامیون ها را انجام می دهد و اکنون تنها تعداد اندکی از کامیون ها نوسازی شده است. مشکل اساسی که داریم مربوط به ناوگان حمل و نقل کشور است که نیاز شدید به نوسازی دارد. هزینه نوسازی بسیار زیاد است اصولا افراد اقدام به نوسازی نمی نمایند.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کل کشور تشریح کرد: باید تسهیلات ریشه ای به نوسازی کامیون و اتوبوس دهند و باید بحث معاینه فنی آنها مورد توجه قرار گیرد. اتوبوس نو بسیار کم به بازار عرضه شده است و انتظار داریم که بیش از پیش فراوری آنها افزایش یابد.

لازم به ذکر است کاهش واردات خودرو از یک سو و افزایش قیمت خودرو از سوی دیگر مانع جدی برای اسقاط خودرو های فرسوده است. چرا که قیمت خودروی اسقاط شده بسیار پایین است و دارندگان این خودرو ها نمی توانند به سادگی خودروی جدیدی را جایگزین نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1715

به "اتوبوس ها در کشور اسقاط نمی شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوس ها در کشور اسقاط نمی شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید