اتمام مرحله دوم عملیات بازسازی ارگ تاریخی مورچه خورت

به گزارش ایستگاه بازی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهین شهر و میمه از اتمام دومین مرحله از عملیات بازسازی ارگ بزرگ و تاریخی مورچه خورت در محور مرکزی استان اصفهان و در روستای مورچه خورت اطلاع داد.

اتمام مرحله دوم عملیات بازسازی ارگ تاریخی مورچه خورت

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، جواد چهراضی چهارشنبه 15 مردادماه، با اعلام این مطلب گفت: این ارگ تاریخی با بیش از 3/3 هکتار وسعت، دارای بافتی ارزشمند و همچنین بناها و خانه های تاریخی متعددی است که تا چند دهه گذشته مسکونی بوده است.

او با اشاره به بازسازی این مجموعه تاریخی، تأکید کرد: مرحله دوم بازسازی این بنا که از خاتمه زمستان سال گذشته با بودجه ای بالغ بر 4 میلیارد ریال از محل بودجه آثار ملی کشور شروع شد، شامل کف سازی بخش هایی از محورهای ارتباطی قلعه، بازسازی ساباط ها و معابر پیرامون آن ها و همچنین بازسازی یکی از خانه های این قلعه با نام خانه عروس است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهین شهر و میمه با اشاره به بازسازی های گذشته طی سال های 1397 و 1398، توضیح داد: طی سال های گذشته نیز با تخصیص اعتباری معادل 3 میلیارد ریال توانستیم بازسازی برج و باروی پیرامون این قلعه را به انتها برسانیم.

او در ادامه با اشاره به لزوم تداوم حیات در این قلعه تاریخی، گفت: با توجه به وسعت این قلعه تاریخی و کافی نبودن بودجه های دولتی، در کوشش هستیم تا با جذب سرمایه گذار، این قلعه تاریخی را به یک مجموعه گردشگری تبدیل کنیم، تا ضمن تداوم حیات آن اقتصاد مردم این منطقه نیز شکوفا گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1056

به "اتمام مرحله دوم عملیات بازسازی ارگ تاریخی مورچه خورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام مرحله دوم عملیات بازسازی ارگ تاریخی مورچه خورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید