آناکوندا کنار بزرگترین مار تاریخ با هزار کیلو وزن!، عکس

به گزارش ایستگاه بازی، خوشبختانه لازم نیست کابوس روبه رو شدن با ماری به وزن یک تن را داشته باشیم چرا مار بزرگ الجثه ترسناک سال ها پیش منقرض شده است.

آناکوندا کنار بزرگترین مار تاریخ با هزار کیلو وزن!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، نامش تایتانوبوا است و اگر دوست دارید بدانید تا چه حد بزرگ بوده خوب به تصویر زیر نگاه کنید.

آنچه در این تصویر می بینید مهره های دو مار است. مهره کوچک متعلق به آناکوندای 7 متری است که سنگین ترین مار زنده دنیا لقب گرفته و مهره بزرگ سمت راست متعلق به تایتانوبوا ماری غول پیکری که وزنش به 1000 کیلوگرم می رسید که منقرض شده است.

بقایای تایتانوبوا از مارها را سال 2009 طی تحقیقاتی در یک معدن زغال سنگ در کلمبیا کشف شد و در شروع با توجه به ابعاد باورنکردنی استخوان ها فسیل شده، دانشمندان باور نمی کردند که با فسیل یک مار سر و کار دارند.

این مارهای بزرگ الجثه قطر بدنشان به یک متر و طولشان به بیش از 15 متر می رسید و با ابعادی شبیه به اتوبوس یکی از بزرگترین شکارچیان دنیا پس از دوران دایناسورها بوده اند.

به باور دانشمندان ابعاد بسیار بزرگ این مارها را می توان به آب و هوای گرم و مرطوب محیط زندگی شان نسبت داد. از آنجا که موجودات خونسرد چون خزندگان و مارها در محیط های گرم ابعاد بزرگتری پیدا می نمایند می توان حدس زد که محل زندگی این گونه از مارها نسبت به امروز گرم تر بوده است.

در ماری بزرگ الجثه به میزان یک اتوبوس بیشتر درباره این مار بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 خرداد 1402 بروزرسانی: 7 خرداد 1402 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2197

به "آناکوندا کنار بزرگترین مار تاریخ با هزار کیلو وزن!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آناکوندا کنار بزرگترین مار تاریخ با هزار کیلو وزن!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید