آموزش آنلاین برگشت ، اومیکرون کدام مدارس را تعطیل کرد؟

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران، تنها در سه روز گذشته بر اساس آمارهای اعلامی وزارت بهداشت بیش از 100 هزار بیمار تازه مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند. حالا برخی از دانش آموزان بار دیگر آموزش آنلاین را از سر گرفتند.

آموزش آنلاین برگشت ، اومیکرون کدام مدارس را تعطیل کرد؟

اومیکرون در کشور به شتاب در حال شیوع است. معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز از اعلام آماده باش به تمام مراکز بهداشتی کشور با ورود به موج ششم کرونا خبر داد.

در همین حال احمد وحیدی، وزیر کشور درباره تعطیلی مدارس گفت: اگر تعداد مبتلایان در مدارس بیشتر شد استاندار اختیار دارد برای تعطیلی تا مدت خاصی برای آن مدرسه تصمیم گیری کند. لذا تصمیم گیری سراسری در یک استان برای تعطیلی مدارس وجود ندارد چنین اختیاری به استانداران داده نشده است.

کدام شهرها آموزش آنلاین را از سر گرفتند؟

تا به امروز در برخی از شهرها اعلام شد که دانش آموزان به جای حضور در مدارس، کلاس ها را آنلاین ادامه دهند. به گزارش ایرنا، روابط عمومی آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان گفت: موج تازه شیوع ویروس کرونا مدارس این استان را در روز شنبه 16 بهمن تعطیل کرد و آموزش به صورت غیرحضوری است.

ولی اله حیانی، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان نیز خبر داد: فرآیند آموزش در کلیه مقاطع آموزش وپرورش، حوزه های علمیه و کلیه سطوح دانشگاه ها به استثنای دوره تکمیلی در 6 شهرستان اهواز، آبادان، دزفول، شوشتر، امیدیه و ایذه به مدت یک هفته غیرحضوری است.

عیسی سهرابی، سرپرست آموزش وپرورش لرستان گفت: با توجه به شیوع سویه تازه کرونا فعالیت آموزشی مدارس استان در شهرستان های با شرایط کرونایی نارنجی و قرمز به مدت یک هفته مجازی شد.

اما تنها این دو استان نیستند که باید غیرحضوری کلاس ها را باید عیرحضوری ادامه دهند. مدارس ابتدایی استان تهران نیز به مدت یک هفته به آموزش های غیرحضوری بازمی گردند. مهدهای کودک تعطیل و مدارس مقطع اول و دوم متوسطه همچنان به صورت حضوری فعال اند.

همشهری هم در گزارشی نوشت: در گلستان، مرکزی، هرمزگان، کردستان و چند استان دیگر مدارس غیرحضوری شده اند.

بچه ها بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند؟

آنطور که مقامات بهداشتی گفته اند در شرایط شیوع اومیکرون کوکان بیشتر در معرض خطر قرار دارند. علت ابتلای بچه ها نیز این است که واکسینه نشدند. مسعود مردانی، عضور کمیته علمی ستاد ملی کرونا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: اومیکرون نسبت به سویه دلتا، بیشتر بچه ها، نوجوانان و جوانان را بیشتر مبتلا می کند. البته به این معنا نیست که تنها این گروه ها در خطر هستند بلکه همه گروه های سنی در معرض خطر ابتلا به اومیکرون هستند.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درباره شرایط مراکز بهداشتی گفت: در زمان حاضر مراکز درمانی کشور و پرسنل تمامی بیمارستان ها برای مقابله با اومیکرون در آمادگی 100 درصدی به سر می برند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت روز گذشته 61 نفر بر اثر کرونا جان باختند. مجموع جانباختگان این بیماری به 132 هزار و 624 نفر رسید.

مسعود یونسیان، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در پیک ششم، اندازه فوتی ها حدود 4 برابر بیشتر از سویه های قبلی است. در حالت تصاعدی و به فاصله سه تا چهار روز، موارد ابتلاء دو برابر می شود. به طوری که آمار 28 هزار مبتلا، در چهار روز آینده به 56 هزار مبتلا و هفته آینده به بالای 100 هزار نفر می رسد. (مهر)

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1927

به "آموزش آنلاین برگشت ، اومیکرون کدام مدارس را تعطیل کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش آنلاین برگشت ، اومیکرون کدام مدارس را تعطیل کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید