آستارا تنها مرز کشور است که همه رویه های گمرکی را دارد

به گزارش ایستگاه بازی، خبرنگاران/گیلان مدیرکل گمرک آستارا گفت: آستارا تنها مرز کشور است که همه رویه های گمرکی در آن اعمال می گردد.

آستارا تنها مرز کشور است که همه رویه های گمرکی را دارد

کریم رسولی، در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در کوشش هستیم تا 22 بهمن کد گمرکی منطقه ویژه مالی بندر آستارا فعال گردد و پس از آن نیز پیگیر صدور کد گمرک ریلی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه آستارا تنها مرز کشور است که همه رویه های گمرکی در آن اعمال می گردد، ادامه داد: این شهرستان به عنوان تنها نقطه در کشور، دارای گمرک زمینی، ریلی و دریایی است.

رسولی به صادرات گمرکات گیلان از ابتدای امسال تا به امروز اشاره نمود و شرح داد: پیش بینی شده بود که 600 میلیون دلار در امسال از گمرکات گیلان صادرات داشته باشیم که با گذشت 10 ماه از سال، صادرات 591 میلیون دلار نیز محقق شده است.

وی با تأکید بر اینکه حدود 80 درصد صادرات استان گیلان از مرز آستارا انجام می گردد، اضافه نمود: با توجه به باقی ماندن دو ماه از سال، پیش بینی می گردد این هدف محقق گردد.

مدیرکل گمرک آستارا در ادامه به رشد منفی واردات کالا از این مرز اشاره نمود و یادآور شد: علاوه بر اینکه رشد منفی را در این حوزه شاهد هستیم، ولی باز هم 133 میلیون دلار نیز واردات را از این مرز داشته ایم که 50 درصد واردات آن از مرز ریلی بوده است.

وی افزود: در این مدت بالغ بر 7000 واگن به بارانداز بین المللی ریلی آستارا وارد و خارج شده است که بار معادل 21 هزار کامیون را جابجا نموده اند.

رسولی، در ادامه به ترانزیت کالا از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی آستارا اشاره نمود و اضافه نمود: در این مدت 700 میلیون دلار ترانزیت را از این سه مرز داشته ایم که کارنامه قابل قبولی است.

وی با تأکید بر اینکه آستارا سومین گمرک کشور از لحاظ صدور اظهارنامه صادراتی است، اعلام کرد: از میان 95 گمرک کشور، آستارا رتبه دوازدهم را در صادرات دارد.

وی در سرانجام در مورد کشف محموله عظیم مواد مخدر در این گمرک پیش از خروج از کشور، گفت: این محموله 324 کیلوگرم ماده مخدر از نوع هروئین بود که در تابستان سالجاری کشف شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1404

به "آستارا تنها مرز کشور است که همه رویه های گمرکی را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آستارا تنها مرز کشور است که همه رویه های گمرکی را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید