آزمایش فیبر کربن لامبورگینی در فضا

به گزارش ایستگاه بازی، قرار است نمونه هایی از فیبرهای کربن ساخته شده توسط شرکت خودروسازی لامبورگینی به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شود تا در شرایط سخت فضای خارج از زمین مورد آزمایش قرار گیرند.

آزمایش فیبر کربن لامبورگینی در فضا

چند سال قبل شرکت ایتالیایی لامبورگینی همکاری جدیدی را با انستیتوی تحقیقاتی متودیست ریسرچ واقع در هیوستون آمریکا آغاز کرد و قرار شد این شرکت مواد لازم برای ساخت تجهیزات پزشکی را تولید کرده و در اختیار آن انستیتو قرار دهد. اکنون به عنوان بخشی از این همکاری قرار است نمونه های فیبرکربن لامبورگینی در تاریخ دوم نوامبر به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شود.

این نمونه ها در طول شش ماه بعد از پرتاب به فضا، تحت تنش های شدید ناشی از شرایط فضای خارج از زمین قرار می گیرند. این تنش ها شامل تغییرات دمایی بین 40 تا 200 درجه سانتیگراد، قرار دریافت در خلاء مطلق، قرار دریافت در معرض تابش تشعشعات فضایی، از پرتوهای ماوراء بنفش گرفته تا اشعه گاما و همچنین اکسید شدن توسط اتم های اکسیژن، هستند.

پس از بازگشت نمونه ها به زمین، محققان آن ها را با نمونه های مشابهی که در آزمایشگاه نگهداری می شوند، مقایسه کرده و میزان تغییرات خصوصیات شیمیایی، فیزیکی و مکانیکی آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند.

این تحقیقات با استفاده از 5 نمونه کامپوزیت متفاوت فیبر کربن انجام می پذیرد که یکی از آن ها با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی و به صورت یک پارچه تولید شده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 514

به "آزمایش فیبر کربن لامبورگینی در فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش فیبر کربن لامبورگینی در فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید