894 روستای گلستان از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار هستند

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران، بهزاد هرمزی عصر چهارشنبه در مورد تعداد دستاوردهای حوزه آب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان هزار و 17 نقطه مسکونی وجود دارد که از این تعداد برای 990 روستای هدف باید آبرسانی انجام گردد.

894 روستای گلستان از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار هستند

وی از وجود 943 روستای بالای 20 خانوار اطلاع داد و اضافه نمود: تاکنون 894 روستای استان از آب شرب، سالم و بهداشتی و پایدار بهره مند هستند که این اقدام گام بزرگی در جهت آبرسانی به روستاهای استان بوده است این در حالی است که قبل از پیروزی انقلاب تنها 150 روستای از آب آشامیدنی بهره مند بودند.

هرمزی اعلام کرد: در حال حاضر 91 روستا فاقد آب، توسط ناوگان سیار آبرسانی می شوند که با بهره برداری طرح های آبرسانی دهه فجر و بهره مندی 13 روستا از آب شرب سالم و بهداشتی این رقم به 78 روستای فاقد آب شرب خواهد رسید.

وی آبرسانی به این 13 روستای فاقد آب را برگ زرینی از خدمات دولت تدبیر و امید دانست و یادآور شد: تاکنون درصد برخورداری روستاها از آب شرب سالم و پایدار 86.69 درصد بود که با افتتاح پروژه های دهه فجر و تا خاتمه سال اقتصادی 97 به 71 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از افتتاح 40 پروژه و کلنگ زنی 40 طرح آبرسانی در دهه فجر امسال اطلاع داد و گفت: برای این پروژه ها بیش از 750 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و خواهد شد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه ها 120 روستا از آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار بهره مند می شوند.

به گفته هرمزی، با بهره برداری از این طرح هایی که دهه فجر کلنگ زنی می گردد 129 روستا با 208 هزار نفر جمعیت از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی اضافه نمود: حفر و تجهیز هشت حلقه چاه، بهسازی 3دهنه چشمه، 6 هزار مترمکعب مخزن ذخیره، 77 کیلومتر خط انتقال، 102 کیلومتر شبکه توزیع، چهار باب ایستگاه پمپاژ، سه هزار و 400 فقره استانداردسازی انشعابات مشترکان، با افتتاح پروژه های آبرسانی این دستگاه به بهره برداری می رسد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، حفر و تجهیز 6 حلقه چاه، بهسازی سه دهنه چشمه، چهار هزار و 550 مترمکعب مخزن ذخیره، 47 کیلومتر خط انتقال، 71 کیلومتر شبکه توزیع، یک باب ایستگاه پمپاژ، 12 باب حصارکشی و محوطه سازی و 1500 فقره استاندارد سازی انشعاب مشترکان در این ایام کلنگ زنی می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 148

به "894 روستای گلستان از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "894 روستای گلستان از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید