طراحی ویلا دوبلکس مدرن: چرا به بنگلور هند لقب شهر باغ ها را داده اند؟

به گزارش ایستگاه بازی، بنگلور، شهر باغ های هند | Banglore, City of Gardens

بنگلور پنجمین شهر بزرگ هندوستان و یکی از سرسبزترین شهرهای این کشور محسوب می گردد. بنگلور در طول تاریخ اسامی و القاب مختلفی داشته است. اما یکی از مشهورترین این القاب شهر باغ ها است. امروز خبرنگاران می خواهد سفری کوتاه به این شهر سرسبز و خوش و آب و هوا بزند و دلیل نامگذاری بنگلور به نام شهر باغ ها را آنالیز کند. در این سفر همراه ما باشید.

طراحی ویلا دوبلکس مدرن: چرا به بنگلور هند لقب شهر باغ ها را داده اند؟

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا دوبلکس مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

تاریخچه شهر

بنگلور یکی از شهرهای مهم و بزرگ هندوستان است و بیش از 12 میلیون جمعیت دارد. سالانه حدود 1.5 میلیون جهانگرد از این شهر سرسبز و زیبا تماشا می نمایند. بنگلور در سال های اخیر به عنوان مرکز فناوری اطلاعات هند نیز معروفیت پیدا نموده است و بسیاری افراد به دلایل کاری نیز ممکن است به این شهر سفر نمایند.

تاریخ بنگلور به صدها سال پیش باز می گردد. در سال 1573 فرمانروایی به نام کمپه گودا همراه با سگش در حال شکار بود. وقتی فرمانروا می خواست سگش را برای شکار یک خرگوش بفرستد ناگهان خرگوش به سمت سگ برگشت و به او حمله کرد. این حادثه آنقدر لرد را تحت تاثیر قرار داد که نام شهر را گاندو بومی به معنای سرزمین قهرمانان نامگذاری کرد. به این ترتیب شهر بنگلور به وجود آمد.

بنگلور در طول سال ها تغییر و تحولات زیادی داشته است. اما همیشه به علت طبیعت زیبا و سرسبزش معروفیت داشته است و پارک ها و باغ های مختلفی در این شهر وجود دارد. تضاد آب و هوا و سرسبزی این شهر با اغلب شهرهای هند یکی از دلایل توجه مردم و جهانگردان به بنگلور است. اگر خودتان به بنگلور سفر کنید می توانید این موضوع را به چشم خودتان مشاهده کنید.

ریشه نام شهر باغ ها

طبق افسانه ها و روایات در قرن هفدهم فرمانروای پادشاهی مای سور (Mysore)، حیدر علی از آب و هوای خنک و مطبوع بنگلور خوشش آمد. بنابراین تصمیم گرفت باغی زیبا طراحی کند و آن را به نام خواهر محبوبش لالبی نامگذاری کند. باغی که پادشاه ساخت همان باغ های لال باغ (Lalbagh Gardens) است که هنوز هم وجود دارد و بازدیدنمایندگان بسیاری هم دارد. در دوران استعمار بریتانیا در هند، این باغ به وسیله انگلیسی ها توسعه پیدا کرد و به بهشتی سرسبز و زیبا در دل شهر بنگلور تبدیل شد. تا اوایل قرن 21 این شهر سرسبز به علت خیابان های مشجرش معروفیتی جهانی پیدا نموده بود و به علت وجود باغ های متعدد و آب و هوای خنک و مطبوع به شهر باغ های هند معروفیت پیدا کرد.

باغ های بنگلور

در شهر بنگلور باغ های متعددی وجود دارند که هرکدام زیبایی خاص خود را دارد. از جمله این باغ ها می توان به باغ لال باغ، باغ کوبون، پارک یادبود کاریاپا و مانند آن اشاره نمود. اهالی بنگلور از قدیم عادت داشته اند که در این باغ ها به سرگرمی و استراحت بپردازند. بنابراین اگر در سفر به بنگلور از باغ های این شهر بازدید کنید با خانواده های بنگلوری زیادی روبرو می شوید که برای سرگرمی به باغ ها آمده اند. خوشبختان از باغ های بنگلور به خوبی محافظت و نگهداری می گردد. بیشتر این باغ ها برای بازدید عموم رایگان هستند اما برای ورود به بعضی دیگر باید هزینه ورودی بپردازید.

  • باغ گیاهشناسی لال باغ | Lal Bagh Botanical Garden

این باغ که مشهورترین باغ بنگلور نیز محسوب می گردد در سال 1760 به وسیله حیدرعلی ساخته شد و به علت تنوع گل هایش معروفیت دارد. در لال باغ بیش از 1000 گونه گل مختلف وجود دارد و بزرگ تری مجموعه گیاهان گرمسیری در هند به شمار می رود. هرسال جشنواره گل در لال باغ برگزار می گردد که یکی از مجذوب کننده ترین رویدادها برای جهانگردان و مردم هند است. در این باغ دریاچه های زیبا، آکواریوم و صخره هایی زیبا و قدیمی وجود دارد که بر مجذوب کنندهیت این باغ می افزاید.

آدرس: Lal Bagh Road, Lalbagh, Mavalli, Bangalore, KA 560004, Lal Bagh Rd, Mavalli, Bangalore, Karnataka 560004

  • باغ کوبون | Cubbon Park

این باغ زیبا در سال 1884 به وسیله ژنرال ریچارد سانکی ساخته شده است و یکی از مشهورترین باغ های بنگلور است. در این باغ بیش از 68 رسته و 96 گونه گیاه وجود دارد که در مجموع 6000 گیاه و درخت باغ کوبون را تشکیل می دهند. علاوه بر زیبایی های طبیعی این باغ، دیوان عالی کارناتاکا، موزه باستان شناسی و تالار یادبود Seshadri Iyer نیز در این باغ قرار گرفته است.

آدرس: MG Road, Bangalore, India

  • دریاچه اولسور | Ulsoor Lake

درست است که بنگلور به شهر باغ ها معروفیت دارد اما در این شهر زیبایی های طبیعی دیگری نیز می توانید پیدا کنید. دریاچه اولسور یکی از بزرگ ترین دریاچه ها در بنگلور است و در کنار فضاهای سرسبز و باغ های زیبای این شهر تصویری چشم نواز و منحصربفرد ایجاد نموده است. دریاچه اولسور در خیابان سنت جان قرار گرفته است و برترین مکان برای تماشای غروب آفتاب است. بعد از گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه های جهانگردی بنگلور می توانید به این دریاچه زیبا بیایید و از آرامش و تماشای غروب آفتاب لذت ببرید. در این دریاچه امکانات و تسهیلات رفاهی مثل امکان قایق سواری و محوطه بازی بچه ها نیز وجود دارد. بنابراین مکانی ایده آل برای یک گردش خانوادگی محسوب می گردد.

آدرس: Sivanchetti Gardens, Bangalore, Karnataka 56000

بنگلور، سیلیکون ولی هند

اما معروفیت بنگلور تنها به علت باغ های زیبا و سرسبزش نیست. با رشد فناوری اطلاعات کشور هند، این شهر به قطب اصلی فناوری اطلاعات هند تبدیل شده است. حتی بعضی آن را سیلیکون ولی هند نیز می نامند که به قطب فناوری آمریکا، سیلیکون ولی یا دره سیلیکون در کالیفرنیا اشاره دارد. این عنوان در سال 2000 به وسیله رسانه ها به بنگلور داده شد و از آن موقع بنگلور ثابت نموده است که شایسته چنین عنوان هست. البته این موضوع باعث افزایش آلودگی محیط زیست و آلودگی هوای بنگلور شده است و در چند سال گذشته مسائل زیست محیطی و آلودگی، حیات سرسبز این شهر را تهدید می نمایند. شهر بنگلور یکی از سریع الرشدترین شهرهای دنیاست و مدرن ترین شهر هند نیز محسوب می گردد. وجود تکنولوژی ها و فناوری های نو در این شهر چیزی است که در سفر به بنگلور خودتان به چشم خواهید دید.

منبع: iamin.in

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1932

به "طراحی ویلا دوبلکس مدرن: چرا به بنگلور هند لقب شهر باغ ها را داده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا دوبلکس مدرن: چرا به بنگلور هند لقب شهر باغ ها را داده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید