پیش بینی آلودگی هوای مرکز

به گزارش ایستگاه بازی، تهران (پانا) - بر اساس داده های هواشناسی با افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت فراوری آلاینده ازن احتمال افزایش غلظت این آلاینده و برقراری شرایط ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس در بعضی نقاط مرکز طی امروز وجود خواهد داشت.

پیش بینی آلودگی هوای مرکز

بر اساس آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی چهار روز آینده شرایط جوی استان تهران، آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد، در ارتفاعات استان در ساعات بعداز ظهر گاهی با افزایش موقت ابر پیش بینی می گردد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، در ساعات بعداز ظهر افزایش نسبی بعضی آلاینده ها از جمله ازن و ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در نواحی پرتردد شهری مورد انتظار است بعلاوه از ظهر امروز تا تا شنبه (26 تا 29 خرداد) گاهی افزایش موقت سرعت وزش باد در بعضی منطقه ها پیش بینی می گردد.

پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم حاکی از آن است که صبح امروز (26 خرداد ماه) کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده ها است.

به تدریج طی روز بر تندی باد افزوده خواهد شد و شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده ها را فراهم می نماید، با این حال با افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت فراوری آلاینده ازن احتمال افزایش غلظت این آلاینده و برقراری شرایط ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس در بعضی منطقه ها وجود خواهد داشت. تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت از تجمع آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود و برقراری شرایط قابل قبول در بیشتر منطقه ها دور از انتظار نخواهد بود.

شرایط مساعد جوی تا صبح فردا (27 خرداد ماه) ادامه خواهد داشت و برقراری شرایط قابل قبول در بیشتر منطقه ها مرکز پیش بینی می گردد. طی روز به تدریج از تندی باد کاسته می گردد که پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهد نمود بعلاوه به علت حضور عوامل کافی جهت فراوری آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها وجود دارد.

با استمرار این شرایط جوی تا شامگاه فردا (27 خرداد ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی، پیش بینی می گردد که کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ازن با میانگین 120 بود و هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 98 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1694

به "پیش بینی آلودگی هوای مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی آلودگی هوای مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید