پاداش زیارت چه زمانی به انسان می رسد؟

به گزارش ایستگاه بازی، یک کارشناس مذهبی گفت: زیارت هرگاه از روی معرفت باشد زائر را به اهداف عالی می رساند.

پاداش زیارت چه زمانی به انسان می رسد؟

حجت السلام والمسلمین ناصری، کارشناس مذهبی گفت: از امام باقر علیه السلام درباره زیارت حرم امام رضا علیه السلام چنین نقل نموده اند: فمن زاره عارفاً بحقه.کسی که حضرت را زیارت کند و حق او را بشناسد. برطبق این روایات، پاداش زیارت آن حضرت زمانی به انسان خواهد رسید که زائر به حق آن حضرت معرفت داشته باشد و به درستی بداند چه کسی را زیارت می نماید.زیارت از روی معرفت آن است که زائر معتقد باشد امام علی بن موسی الرضا علیه السلام هشتمین معصوم، حجت وخلیفه خداست وپس از او چهار معصوم حجت وخلیفه خدا در روی زمین خواهندبود. به عبارت دیگر، زائری حق امام هشتم رابه درستی می شناسد که شیعه دوازده امامی باشد، و تنها محبت ودوست داشتن ایشان کفایت نمی نماید.

به گفته این کارشناس مذهبی، افزون بر دوستی حضرت، شناخت حق وی برای دستیابی به شفاعت آن حضرت ضروری است. در روایتی دیگر امام رضا(ع) این گونه نقل نموده اند:هرکس مرا زیارت کند و حق اطاعتی از مرا که خدای تبارک و تعالی بر مردم واجب نموده، بشناسد، من و پدرانم روز قیامت شفاعت کنندگان او خواهیم بود.

وی اضافه کرد: امام صادق علیه السلام این حق راکه شناخت آن اهمیت ویژه ای دارد به روشنی شرح داده است و فرموده اند: یکی از بچه ها من درشهر طوس در سرزمین خراسان کشته خواهد شد، هر کس او را زیارت کند و حق او را بشناسد، روز قیامت خودم دست او را خواهم گرفت و روانه بهشت خواهم کرد؛ گر چه از اهل گناه کبیره باشد.

از امام صادق پرسیدند: شناخت حق آن حضرت یعنی چه؟ حضرت فرمود: یعنی بداند که او امام و حجت خداست و اطاعت از او واجب و غریب و شهید است.

خبرنگاران فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1401 بروزرسانی: 6 مهر 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2092

به "پاداش زیارت چه زمانی به انسان می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاداش زیارت چه زمانی به انسان می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید