شرایط آلودگی هوای تهران در روزهای آخر تابستان

به گزارش ایستگاه بازی، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای مرکز هم اکنون (30 شهریورماه) در شرایط قابل قبول قرار گرفته است.

شرایط آلودگی هوای تهران در روزهای آخر تابستان

به گزارش خبرنگاران، بر اساس پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح امروز (30 شهریور) با توجه به وزش باد مؤثر در ساعات گذشته و پراکندگی آلاینده ها، کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول قرار گرفته است، هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی احتمال برقراری شرایط ناسالم هوا برای گروه های حساس در بعضی منطقه ها پرتردد وجود دارد.

با کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده ها محدود و فراوری و افزایش غلظت آلاینده ازن ناشی از افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بعضی منطقه ها خواهد شد. تداوم این شرایط جوی همراه با افزایش نسبی ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت چهارشنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد می گردد.

با توجه به احتمال وزش باد مؤثر تا صبح فردا(31 شهریور) تا حدودی از مقدار غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد که بهبود کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها را در پی دارد. کاهش تندی باد در طول روز از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری می نماید و با افزایش دما در ساعات بعدازظهر احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها وجود دارد.

با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت پنجشنبه، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بعضی منطقه ها پرتردد پیش بینی می گردد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 86 و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است. آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 81 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت.

لازم به ذکر است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می گردد؛ بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول(سالم) یا میانه، از 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس، از 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروه ها، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم و از 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2090

به "شرایط آلودگی هوای تهران در روزهای آخر تابستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "شرایط آلودگی هوای تهران در روزهای آخر تابستان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط آلودگی هوای تهران در روزهای آخر تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید