همکاری ایران و ایتالیا برای حفاظت از سازه های سنگی پاسارگاد

به گزارش ایستگاه بازی، همکاری مشترک هیاتی از کارشناسان و متخصصان ایران و ایتالیا برای حفاظت و استحکام بخشی سازه های سنگی شروع شد.

همکاری ایران و ایتالیا برای حفاظت از سازه های سنگی پاسارگاد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، فصل جدید همکاری های مشترک هیات ایتالیایی و ایرانی در پاسارگاد با هدف حفاظت و استحکام بخشی سازه های سنگی پاسارگاد شروع شد.

فرهاد عزیزی، مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی با بیان این مطلب و اینکه بیش از یک سال و نیم از فعالیت هیات مشترک ایران و ایتالیا در پاسارگاد می گذرد، اضافه کرد: سال جاری نیز هیات ایتالیایی با همکاری هیات ایرانی فعالیت های میدانی خود را با هدف مطالعه و حفاظت از انسان بالدار و کاخ اختصاصی پاسارگاد انجام می دهند.

او گفت: در این مرحله از همکاری ها، تعدادی از کارشناسان و متخصصان در حوزه استحکام بخشی آموزش می بینند. همچنین در این فصل از همکاری ها متخصصان ایرانی به همراه تیم ایتالیایی به آنالیز مسائل یادمان های سنگی محوطه و گفت وگو و گفتگو در زمینه روش های حفاظت بهینه از آثار سنگی این محوطه می پردازند.

به گفته وی، این هیئت ایتالیایی که متشکل از کارشناسان و متخصصان ایتالیایی در حوزه های مرمت فنی، حفاظت و مطالعات در بخش های زمین شناسی، معماری، فیزیک و شیمی برای تحلیل مؤلفه های محیطی در ارتباط با آثار محوطه پاسارگاد و فرآیند فرسایش آثار سنگی هستند تا اواخر دی ماه در پاساگارد پژوهش و فعالیت می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 549

به "همکاری ایران و ایتالیا برای حفاظت از سازه های سنگی پاسارگاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایران و ایتالیا برای حفاظت از سازه های سنگی پاسارگاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید