میانگین سنی اعضای هیأت علمی دانشگاه به 50 سال کاهش یافت، تعداد دوره های پسا دکتری افزایش می یابد

به گزارش ایستگاه بازی، رییس دانشگاه امیرکبیر بیان اینکه حضور اساتید در کنفرانس ها کاهش یافته است، گفت: باوجودی که مسائل ارزی اثر خودش را در این حوزه نشان داده اما در حوزه پسا دکتری رشد خوبی داشتیم و این موضوع یکی از مواردی است که می تواند رتبه ما را در شاخص های پژوهشی ارتقا دهد بنابراین برنامه داریم تعداد دوره های پسا دکتری را افزایش دهیم.

میانگین سنی اعضای هیأت علمی دانشگاه به 50 سال کاهش یافت، تعداد دوره های پسا دکتری افزایش می یابد

دکتر سید احمد معتمدی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب به اصلاح هرم اعضای هیأت علمی به عنوان یکی از برنامه های اصلی دانشگاه امیرکبیر اشاره کرد و گفت: این برنامه از سال 93 آغاز شده و تاکنون ادامه دارد و اساتید عملکرد خوبی در این حوزه داشته اند. در حال حاضر نیز هرم اعضای هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر بهبود یافته است و تعداد 117 عضو هیأت علمی جدید طی سال های اخیر در دانشگاه جذب شده اند.

وی در ادامه شرح داد: همچنین 131 پرونده تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی داشتیم و هر 15 روز یک بار شورای جذب دانشگاه برگزار می شود تا اساتید دغدغه تبدیل وضعیت نداشته باشند.

دکتر معتمدی گفت: در دانشگاه امیرکبیر حدود 100 عضو هیأت علمی طی این سال ها بازنشسته و یا فوت شده اند که در ازای این اساتید جذب جدید داشته ایم. بر اساس آمارهای موجود میانگین سنی اعضای هیأت علمی دانشگاه پایین آمده و اکنون به 50 سال رسیده است که این امر به دلیل جذب اعضای هیأت علمی جدید در دانشگاه است.

وی در خصوص تعداد نخبگان دانشگاه امیرکبیر گفت: دانشجویان مشمول تسهیلات بنیاد ملی نخبگان این دانشگاه در سال 93 حدود 48 نفر بودند که این رقم در سال 97 به 110 نفر رسیده است. در حال حاضر این دانشگاه 12 هزار و 414 دانشجو فعال دارد که تعداد دانشجویان فعال در مهرماه سال گذشته 14 هزار و 400 نفر بود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: 10 الی 12 درصد دانشجویان این دانشگاه در پردیس خودگردان تحصیل می کنند که این آمار نسبت به دیگر دانشگاه ها بسیار کم تر است و به نوعی توازن در پذیرش دانشجویان پردیسی داشته ایم. همچنین بازنگری برنامه های درسی مقطع کارشناسی در دانشگاه نیز آغاز شده و در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

دکتر معتمدی در پایان بیان اینکه حضور اساتید در کنفرانس ها کاهش یافته است، گفت: باوجودی که مسائل ارزی اثر خودش را در این حوزه نشان داده اما در حوزه پسا دکتری رشد خوبی داشتیم و این موضوع یکی از مواردی است که می تواند رتبه ما را در شاخص های پژوهشی ارتقا دهد بنابراین برنامه داریم تعداد دوره های پسا دکتری را افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 232

به "میانگین سنی اعضای هیأت علمی دانشگاه به 50 سال کاهش یافت، تعداد دوره های پسا دکتری افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانگین سنی اعضای هیأت علمی دانشگاه به 50 سال کاهش یافت، تعداد دوره های پسا دکتری افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید