مراسم اعتکاف در 50 مسجد استان قزوین شروع شد

به گزارش ایستگاه بازی، حجت الا سلام علی نعمت اللهی در تبادل نظر با خبرنگاران در مورد اهمیت برگزاری مراسم اعتکاف گفت: انسان دارای نیازمندی های مختلف مادی و معنوی است و خداوند متعال برای تأمین نیازهای معنوی بشر، عبادات را نوعاً به صورت واجب و مستحب تشریع نموده لذا تنوع در عبادت دقیقاً به دلیل نیازهای گوناگون است، امّا اعتکاف یک عبادت نیست بلکه مجموعه ای از بهترین عبادت ها است.

مراسم اعتکاف در 50 مسجد استان قزوین شروع شد

وی اعلام کرد: اعتکاف فرصتی است برای پاک کردن زنگارهای دل و کسب زاد و توشه سفر آخرت و در حقیقت ورود به عرصه جهاد اکبر و مبارزه با نفس است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: از اذان صبح امروز چهارشنبه مراسم اعتکاف در مساجد شاخص استان قزوین آغاز شده است و معتکفین عبادت خود را آغاز نموده اند.

نعمت اللهی توضیح داد: امسال مراسم اعتکاف با ایام نوروز مقارن شده و شاید تعداد معتکفین مانند سال های قبل نباشد و با کاهش روبرو شویم.

وی افزود: در سال گذشته 5 هزار نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند و در امسال 3500 نفر تاکنون برای شرکت در این مراسم معنوی ثبت نام نموده اند که پیش بینی می کنیم همه این افراد شرکت نمایند.

50 مسجد برای برگزاری اعتکاف آماده شده است

نعمت اللهی گفت: برای امسال تعداد 50 مسجد در شهرستان ها و مرکز استان برای میزبانی از معتکفین آماده شده است.

وی در مورد اهداف برگزاری اعتکاف اعلام کرد: عبادت و خودسازی، دوری از زندگی پر مشغله ماشینی روزانه، تطهیر نفس و نزدیکی به خداوند از مهمترین اهداف ما در برگزاری

مراسم معنوی اعتکاف است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: در اعتکاف فرصتی فراهم شده تا جوانان هم فعالیت معنوی و خودسازی داشته باشند و به استقبال ماه رمضان بروند که خوشبختانه در سال های گذشته و امسال هم با استقبال جوانان روبرو شده ایم.

نعمت اللهی گفت: در گذشته این مراسم در مرکز استان و چند مسجد خاص برگزار می شد اما امروز در همه نقاط شهری و روستایی تمهیدات لازم فراهم شده تا علاقمندان بتوانند از فرصت این مراسم معنوی برای خودسازی بهره مند شوند.

وی اعلام کرد: اعتکاف یک بسته جامع فرهنگی و دینی برای خلوت کردن با خداست و بسیاری از مؤمنان پس از حضور در این مراسم تاز روحیات معنوی خاصی برخوردار می شوند که در ادامه زندگی آنها مؤثر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 170

به "مراسم اعتکاف در 50 مسجد استان قزوین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم اعتکاف در 50 مسجد استان قزوین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید