علت جریمه خودروها در فرجه دو هفته ای برطرف نقص خودرو

به گزارش ایستگاه بازی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره علت جریمه خودروهای بدون معاینه فنی در بازه زمانی دو هفته ای پس از مراجعه خودروها به این مراکز توضیحاتی داد.

علت جریمه خودروها در فرجه دو هفته ای برطرف نقص خودرو

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، بسیاری از شهروندان از اعمال جریمه نداشتن معاینه فنی از سوی دوربین ها ترافیکی در پایتخت خبر دادند و گلایه آن ها از این بود که این جریمه در بازه زمانی 14 روزه فرجه آن ها جهت رفع نقص خودرو اعمال شده است.

بعضی دیگر از شهروندان این جریمه را به علت ارسال نشدن اطلاعات گواهی معاینه فنی به سیمفا اعلام کردند که روشن نبودن زوایای این جریمه در هاله از ابهام نهاده شد.

حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در تشریح جزئیات ثبت تخلف نداشتن معاینه فنی خودروها گفت: در ابتدا باید به این نکته تاکید کنم که پس از قبولی خودرو در مراحل تست مراکز معاینه فنی گواهی معاینه فنی ظرف مدت چند دقیقه صادر می گردد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران اضافه کرد: این گفته درست نیست که به دلیل یکپارچه نبودن سیمفا خودروهایی که معاینه فنی گرفتند جریمه شده اند زیرا اطلاعات گواهی به شکل یکپارچه تنها چند دقیقه بعد از قبولی خودرو در معاینات فنی صادر می گردد.

مقدم ادامه داد: نکته ای که به عقیده من مورد نظر شهروندان است جریمه شدن آن ها در بازه زمانی دو هفته ای جهت رفع نقص خودرو است.

وی توضیح داد: زمانی که خودرو در یکی از تست های مراکز معاینه فنی قبول نمی گردد بر اساس قانون فرجه ای 14 روزه به مالک داده می گردد تا برای رفع نقص خاص خودروی خود اقدام کند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران توضیح داد: طبیعی است که اگر خودرو بدون معاینه فنی در شهر تردد کند و پلیس جلوی آن را بگیرد اعمال قانون می گردد.

مقدم بیان نمود: بعضی از شهروندان تصور می نمایند فرصت 14 روزه جهت رفع نقص خودرو این امکان را به آن ها می دهد تا در شهر بدون معاینه فنی تردد نمایند اما باید گفت این فرجه به دلیل آن است که پرونده ای که برای ان ها تشکیل شده بدون پرداخت هزینه مجدد به انتها برسد و هزینه دیگری از مالک اخذ نگردد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تاکید نمود: ضروری است مالکان خودرو بیست روز مانده به انتها مهلت معاینه فنی خودرو خود به مراکز معاینه فنی مراجعه نمایند تا در صورت شناسایی نقص خودرو بتوانند در بازه زمان به جامانده تا انتها معاینه فنی نقص فنی را رفع نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1045

به "علت جریمه خودروها در فرجه دو هفته ای برطرف نقص خودرو" امتیاز دهید

1 کاربر به "علت جریمه خودروها در فرجه دو هفته ای برطرف نقص خودرو" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت جریمه خودروها در فرجه دو هفته ای برطرف نقص خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید