شب سرنوشت ساز برای مهدی طارمی

به گزارش ایستگاه بازی، امشب از ساعت 23.45 دقیقه به وقت تهران، تیم های پورتو و اسپورتینگ در دیداری حساس از سری رقابت های لیگ پرتغال به مصاف هم می فرایند تا بخش مهمی از معادلات بالای جدول در این لیگ حل و فصل گردد. پیش از این بازی، هم تیمی های مهدی طارمی از 21 مسابقه با 59 امتیاز صدرنشین هستند و اسورتینگ با 53 امتیاز در تعقیب این تیم است.

شب سرنوشت ساز برای مهدی طارمی

فاصله به جود آمده در صدر جدول لیگ پرتغال به خوبی اهمیت ملاقات امشب را نشان می دهد، ولی برای ایرانی ها، حساسیت های این بازی به غیر از اتفاقات جدولی مربوط به شرایط مهدی طارمی هم می شود. شاید اگر چند هفته قبل بود، علاقمندان به فوتبال در ایران، زیاد دغدغه ای برای مهدی طارمی نداشتند، چون می دانستند مهاجم 29 ساله تیم ملی، به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب اصلی به میدان می رود و احتمالا یکی از بخت های مسلم گلزنی در این ملاقات است. با این حال، در سه هفته اخیر در لیگ پرتغال، جایگاه مهدی طارمی تا حدودی تغییر نموده است؛ تغییراتی که مستقیما به تفکرات سرمربی این تیم یعنی سرجیو کونسیسائو برمی شود.

طارمی در شرایطی باید مهیای جدال حساس امشب شود که در سه بازی اخیر پورتو 90 دقیقه کامل بازی ننموده و از آن بدتر اینکه در هر 3 بازی اخیر به عنوان بازیکن ذخیره از روی نیمکت بلند شده و به زمین مسابقه فرستاده شده است. بازی با آروکا، آخرین بازی مهدی طارمی برای پورتو است که از دقیقه 55 در نیمه دوم وارد زمین مسابقه شد. شاید بسیاری حضور مهدی طارمی در اردوی تیم ملی را علت نیمکت نشینی این بازیکن توصیف می کردند، ولی واقعیت این است که مهدی پیش از حضور در اردوی تیم ملی و در دو ملاقات برابر بلننزس و فامالیکائو هم روی نیمکت نشسته بود! او در ملاقات برابر بلننزس در دقیقه 39 بازی وارد زمین شد و در ملاقات دوم برابر فامالیکائو هم فقط 20 دقیقه فرصت بازی کردن به دست آورد. این نیمکت نشینی در شرایطی رقم خورد که او در هر دوی این بازی ها پیروز به گلزنی شد.

نکته عجیب تر درباره بازی نکردن مهدی طارمی در ترکیب اصلی و از طرفی ورودش به عنوان بازیکن ذخیره به زمین اینکه او نه دیگر به عنوان مهاجم هدف یا نوک بلکه به عنوان مهاجم دوم در ترکیب اصلی پورتو بازی نموده است. به این ترتیب، با توجه به سناریویی که در سه بازی اخیری که مهدی برای پورتو به میدان رفته، نوشته شده، می شود این طور نتیجه گیری کرد که کونسیسائو با تغییرات تاکتیکی که در تیمش اعمال نموده، پست جدیدی برای مهدی طارمی تعریف نموده است. بخش بد این داستان، اما این است که طارمی از هدف نخست در خط حمله به هدف ثانویه تبدیل شده و این موضوع منجر به نیمکت نشینی مهاجم تیم ملی ایران در پورتو شده است.

در این میان و در ترکیب پورتو به تازگی اتفاق مهمتری هم اتفاق افتاده که این موضوع مربوط به خروج لوئیس دیاس از این تیم و پیوستنش به لیورپول است. با جدایی دیاس که مهره تاثیرگذاری در فاز هجومی پورتو بود، به نظر می رسید باید مهدی طارمی دوباره به ترکیب اصلی برشود، ولی ملاقات برابر آروکا نشان داد که خروج دیاس هم منجر به تغییر جایگاه مهدی طارمی نشده است.

حال، با همین مقدمه به نسبت کوتاه می توان به اهمیت بیشتر بازی امشب پورتو با اسپورتینگ برای معین جایگاه مهدی طارمی پی برد؛ او در این فصل هم توانایی هایش را بار ها نشان داده و همین حالا بعد از 20 بازی، با زدن 11 گل یکی از بخت های اصلی برای کسب عنوان آقای گلی در لیگ پرتغال است. طارمی در این مدت 7 بار هم هم تیمی هایش را با پاس گل راضی نموده تا تاثیر مثال زدنی در ترکیب پورتو داشته باشد. هرچند که نیمکت نشینی های اخیر باعث شده تا شانس گلزنی بیشتر از او گرفته شود. طارمی فعلا با توجه به گل ها و پاس گل هایی که در کارنامه دارد بعد از داروین و لوئیس دیاسِ جدا شده، سومین گلزن برتر لیگ پرتغال است، ولی مشکل اینجاست که ممکن است همین جایگاه را هم در صورت بازی نکردن از دست بدهد؛ ریکاردو اورتا از براگا و فران ناوارو از ژیل وینسته خودشان را در جدول بهترین گلزنان 11 امتیازی نموده و به مهدی طارمی رسیده اند.

فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2002

به "شب سرنوشت ساز برای مهدی طارمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب سرنوشت ساز برای مهدی طارمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید