ابعاد و زوایا یک لباس

به گزارش ایستگاه بازی، بله؛ ناحیه کشاله ران و پوست دستگاه تناسلی خارجی در بسیاری از موارد دچار مسائل پوستی شامل خارش، قرمزی و پوسته ریزی می گردد. این مسائل گاهی به علت مسائل پوستی شامل انواع اگزماها، پسوریازیس، دیابت، لیکن پلان و هم قارچ هایی مانندکاندیداست اما گاهی این خارش و حساسیت در ناحیه کشاله ران و ناحیه تناسلی ناشی از حساسیت به لباس زیر است. همه افراد، مخصوصا افرادی که از مسائل پوستی ناحیه تناسلی و کشاله ران رنج می برند، باید توجه بیشتری به جنس لباس زیر خود داشته باشند.

ابعاد و زوایا یک لباس

ابعاد و زوایا یک لباس

راهنمای خرید لباس زیر در مصاحبه با دکتر مریم یوسفی متخصص پوست و مو

حتما برای شما هم پیش آمده که گاهی اوقات، مخصوصا در روزهای گرم، کشاله رانتان عرق سوز گردد یا در اثر پوشیدن شلوار و لباس زیر تنگ، تمام این ناحیه دچار خارش و قرمزی گردد. در بعضی مواقع، درد و ناراحتی تان ممکن است آن قدر زیاد گردد که پیش متخصص پوست بروید و متوجه شوید که به عفونت قارچی مبتلا شده اید. متخصصان پوست برای خرید لباس زیر مناسب توصیه های ویژه ای دارند. دکتر مریم یوسفی، متخصص پوست و مو و استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، توصیه هایی در این رابطه دارد.

خانم دکتر! آیا لباس زیر می تواند باعث خارش و التهاب پوستی گردد؟

بله؛ ناحیه کشاله ران و پوست دستگاه تناسلی خارجی در بسیاری از موارد دچار مسائل پوستی شامل خارش، قرمزی و پوسته ریزی می گردد. این مسائل گاهی به علت مسائل پوستی شامل انواع اگزماها، پسوریازیس، دیابت، لیکن پلان و هم قارچ هایی مانندکاندیداست اما گاهی این خارش و حساسیت در ناحیه کشاله ران و ناحیه تناسلی ناشی از حساسیت به لباس زیر است. همه افراد، مخصوصا افرادی که از مسائل پوستی ناحیه تناسلی و کشاله ران رنج می برند، باید توجه بیشتری به جنس لباس زیر خود داشته باشند.

شما چه توصیه ای برای خرید این لباس دارید تا پوست سالم بماند و دچار خارش و التهاب نگردد؟

این لباس باید به مقدار کافی آزاد باشد تا جریان هوا به سادگی برقرار گردد و مقدار تعریق را در این ناحیه به حداقل برساند. جنس این لباس هم بسیار مهم است. تا حد امکان باید از پوشیدن لباس های زیرپلاستیکی و با پارچه های مصنوعی پرهیز کرد.

می گویند بیشترین مشکل پوستی که در این ناحیه ایجاد می گردد، قارچ های پوستی است؛ چرا؟

بله؛ ناحیه کشاله ران، محیطی بسیار مساعد برای رشد باکتری های مختلف و قارچ هاست؛ چون قارچ ها محیط گرم، مرطوب و تاریک را بسیار دوست دارند و تمام این شرایط در ناحیه کشاله ران فراهم است. به همین علت

است که به کرات شاهد درگیری پوست این ناحیه به وسیله باکتری ها و قارچ ها هستیم.

همه به یک نسبت در خطرند؟

نه! بعضی ها بیشتر در خطرند؛ مثلا خانم هایی که چاق یا مبتلا به دیابت هستند، بیشتر در معرض قارچ کاندیدا هستند و این قارچ می تواند ناحیه کشاله ران را درگیر و پوست ناحیه را قرمز، متورم و خارش دار کند. این افراد ممکن است درگیری واژینال با کاندیدا هم داشته باشند. در آقایان، به خصوص در کسانی که کشاله ران هایشان مرتب در حال تعریق و سایش با شلوار است هم به کرات شاهد درماتوفیتوز یا درگیری قارچی کشاله ران هستیم؛ به گونه ای که به صورت یک طرفه یا دوطرفه، فرد دچار قرمزی، خارش و التهاب می گردد و اغلب حاشیه ای معین و پیشرونده در این موارد وجود دارد که به تشخیص پزشک یاری می نماید.

در تابستان این مسائل بیشتر دیده می گردد یا در زمستان؟

این اتفاقات در فصل تابستان که هوا گرم تر و تعریق در این ناحیه شایع تر است، شیوع بیشتری می یابد؛ به خصوص در سربازان که مدت طولانی شلوارهایشان را از پا خارج نمی نمایند و محیطی مرطوب و عرق نموده در ناحیه کشاله ران آنها برای مدتی طولانی به وجود می آید.

گاهی حتی لباس های زیر نو هم باعث التهاب و خارش پوست می شوند؛ چرا؟

در این موارد، ممکن است آلرژی به جنس پارچه این لباس وجود داشته باشد. به طور کلی برترین جنس پارچه برای لباس زیر، پارچه نخی و کتان است و از انتخاب لباس هایی با پارچه های صناعی و پلاستیکی برای زیرپوش این ناحیه حساس باید پرهیز کرد زیرا می توانند اولا مقدار تعریق را به علت ایجاد یک فضای بسته افزایش دهند و بنابراین فرد را مستعد بسیاری از بیماری های پوستی و قارچی نمایند و ثانیا احتمال آلرژی به الیاف صناعی بسیار بیشتر از نخ یا کتان است.

لباس زیر تنگ، چطور؟ این نوع لباس ها هم برای پوست دردسر ایجاد می نمایند؟

بله؛ بهتر است از پوشیدن لباس های زیر تنگ هم پرهیز گردد زیرا لباس چسبان در این ناحیه می تواند به افزایش تعریق یاری کند و موجب تحریک پوست در افرادی که مسائل پوستی کشاله ران دارند، گردد.

بهتر است چه تعداد از این لباس ها را داشته باشیم؟

کلا لباس زیر از کالاهای مصرفی ای است که باید آن را زود به زود نو کرد و تعداد زیادی هم باید داشت. اگر لباس زیر به مقدار کافی داشته باشید، آن را زود به زود عوض کنید، به راحتی هم پس از مدتی دور بیندازید. در عین حال می توانید لباس زیرتان را بعد از شست وشو و پیش از پوشیدن اتو کنید.

برترین روش شست وشوی این لباس ها چیست؟

لباس زیر را بهتر است با دست بشویید یا اگر با ماشین لباسشویی این کار را انجام می دهید، بهتر است برنامه ماشین لباسشویی را روی لباس های حساس قرار دهید؛ زیرا اگر برنامه و دمای بالاتری را انتخاب کنید باعث می گردد بافت لباس آسیب ببیند و زودتر از بین برود.

لباس زیر را جداگانه باید شست

نظر متخصص زنان و زایمان/دکتر شیرین نیرومنش/متخصص زنان و زایمان

در انتخاب نوع لباس زیر، بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که از جنس نخی باشد؛ به علت اینکه لباس زیر نخی، مانع تبخیر رطوبت بدن نمی گردد.

اصولا لباس هایی که از جنس نایلون یا الیاف مصنوعی هستند، باعث ایجاد حساسیت می شوند و از سوی دیگر ممکن است مانع تبخیر رطوبت بدن و به نوعی باعث ایجاد عفونت در بدن شوند.

از نظر شست وشو هم توصیه می گردد حداقل روزی یک یا دو بار لباس های زیر خود را عوض کنید؛ چرا که تعویض دیربه دیر لباس زیر، منشا ایجاد عفونت است. بعلاوه بهتر است شست وشوی این نوع لباس ها با صابون و دست صورت بگیرد و سپس در معرض آفتاب، خشک گردد؛ چرا که در مواردی دیده شده پوست بعضی از افراد نسبت به پودرهای شوینده حساسیت نشان می دهد.

از سوی دیگر، اگر ضدعفونی کردن لباس زیر با شوینده ای مانند مواد سفیدنماینده در محیط بسته صورت بگیرد، باعث ایجاد مسائل تنفسی خواهد شد اما ضدعفونی کردن لباس زیر با مواد سفیدنماینده، به شرطی که در محیط باز صورت بگیرد و خوب آبکشی گردد تا اثری از مواد شوینده نباشد، اشکالی ندارد. بعضا می شنویم که بعضی از خانم ها لباس زیر خود را به همراه لباس های دیگر در ماشین لباس شویی می اندازند. با این کار ممکن است میکروبی که در لباس های دیگر از جمله شلوار و جوراب و.... وجود دارد، باعث انتقال عفونت گردد.

به طور کلی معمولا لباس در هوای بسته خشک می گردد و در محیط خانه هایی که آفتاب گیر نیستند، از حمام برای خشک شدن لباس استفاده می گردد و به علت اینکه فضای این محیط مرطوب است و آفتاب گیر نیست، احتمال رشد قارچ و میکروب ها زیاد است. بنابراین حتی الامکان لباس هایتان را در فضای باز در معرض آفتاب خشک کنید. در غیر این صورت، می توانید از اتو بهره ببرید اما به این مساله توجه داشته باشید که اتوکردن لباس زیر باعث ضدعفونی کردن لباس نمی گردد بلکه صرفا آن را خشک می نماید.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که اغلب با مواردی روبرو هستیم که بچه ها دچار عفونت شده اند متوجه می شویم که لباس این بچه ها همراه لباس های دیگر شسته می شده است. به والدین گرامی توصیه می گردد که حتما لباس های بچه ها، چه دختربچه ها و چه پسربچه ها، جداگانه شسته گردد و به خصوص لباس های زیر آنها باید جداگانه و به تنهایی شسته گردد؛ چرا که شستن لباس های بچه ها و بعلاوه لباس زیر آنها به همراه لباس بزرگ ترها ممکن است باعث انتقال میکروب گردد. پس به این مساله توجه داشته باشید و حتما لباس های آنها را جداگانه بشویید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1758

به "ابعاد و زوایا یک لباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابعاد و زوایا یک لباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید