ثبت جهانی مسجد تاریخانه و مجموعه چشمه علی دامغان تسریع گردد

به گزارش ایستگاه بازی، محمدرضا خباز در تبادل نظر با خبرنگاران ضمن تاکید بر اینکه دامغان از نظر قدمت، میراث فرهنگی و ابنیه مهم تاریخی جزو برترین شهرهای کشور است، گفت: این شهرستان از لحاظ داشتن آثار تاریخی و فرهنگی متعدد رتبه نخست را در سطح استان سمنان دارد.

ثبت جهانی مسجد تاریخانه و مجموعه چشمه علی دامغان تسریع گردد

جهت دریافت خدمات اجرای گیاهان روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

وی خاطر نشان کرد: وجود آثار تاریخی و فرهنگی قابل توجه در دیار هفت هزار ساله دامغان می طلبد تا اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان ایجاد گردد.

نماینده عالی دولت در استان سمنان وجود جمعیت، وسعت یا توانمندی های مالی و اجتماعی را از جمله ملاکهای دولت برای اختصاص امکانات به شهرها دانست و گفت: شهرستان دامغان به دلیل قرار دریافت در رتبه نخست تاریخ و تمدن استان سمنان و وجود آثار باستانی منحصر به فرد باید از وجود یک اداره ویژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهره مند گردد.

خباز با پر اهمیت خواندن آثار باستانی شاخص در مطرح شدن بیش از پیش شهرهای تاریخی همچون دامغان به عنوان مقصد گردشگری گفت: از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور دعوت به عمل خواهم آمد تا در نخستین فرصت برای بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی دامغان بازدید کند و از نزدیک با توانمندی های این شهرستان آشنا گردد.

وی با بیان اینکه در بخش بودجه های استانی نیز باید به رونق آثار باستانی و گردشگری نگاه ویژه ای گردد، گفت: متأسفانه شرایط بعضی از اماکن تاریخی دامغان در اثر کم توجهی ها و تخصیص نیافتن بودجه و امکانات لازم نگران کننده است.

استاندار سمنان در انتها تأکید کرد: دامغان می تواند به یکی از مراکز شاخص بین المللی در بحث گردشگری تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 743

به "ثبت جهانی مسجد تاریخانه و مجموعه چشمه علی دامغان تسریع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی مسجد تاریخانه و مجموعه چشمه علی دامغان تسریع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید