ثبت بیش از 11میلیون نفرشب اقامت در خراسان رضوی در تیرماه امسال

به گزارش ایستگاه بازی، سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی گفت: در تیرماه امسال اقامت 11میلیون و 316هزار و 815 نفرشب در این استان ثبت شده است.

ثبت بیش از 11میلیون نفرشب اقامت در خراسان رضوی در تیرماه امسال

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری با اعلام این خبر گفت: این میزان اقامت در همه واحد های اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر و نیز خانه مسافرها، کمپ ها، زائرسراها، اقامتگاه های بوم گردی و حسینیه های استان ثبت شده است.

اوادامه داد: از این میزان اقامت 538 هزار و 980 نفرشب در واحد های اقامتی رسمی شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیر ها ثبت شده است.

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی گفت: در تیر ماه جاری به صورت میانگین 88درصد گنجایش واحد های اقامتی این استان تکمیل شد که 42درصد اشغال هتل ها مربوط به گردشگران خارجی است.

او با اشاره به این که 1625 واحد اقامتی رسمی و دارای مجوز میزبان مسافران تابستانی در استان خراسان رضوی هستند اضافه نمود: این واحد ها با ظرفیت 102هزار و 354 نفر شب میزبان مسافران با بهترین خدمات کمی و کیفی هستند.

بیدخوری عنوان نمود: این تعداد شامل 232 هتل، یک متل، 309 هتل آپارتمان، 375 مهمانپذیر، 650 خانه مسافر دارای مجوز و 58 اقامتگاه بومگردی می گردد.

او ادامه داد: در ایام تابستان، استقبال مسافران و زائران از اقامت در واحد های اقامتی رسمی بیشتر است، اما در عین حال در کنار واحد های اقامتی رسمی در فضا های آموزشی، مهمانسرا های دولتی، حسینیه ها و کمپ های شهرداری مشهد نیز امکان اقامت برای مسافران فراهم شده است که با توجه به این میزان، ظرفیت اقامت در استان به حدود 500 هزار نفر شب اقامت افزایش پیدا می نماید.

سرپرست معاونت گردشگری خراسان رضوی گفت: اقامت تیر ماه سال جاری مسافران در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 249

به "ثبت بیش از 11میلیون نفرشب اقامت در خراسان رضوی در تیرماه امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بیش از 11میلیون نفرشب اقامت در خراسان رضوی در تیرماه امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید