توصیه های کرونایی؛ به بچه ها بیاموزید که ماسک خیس را تعویض کنند

به گزارش ایستگاه بازی، تهران (پانا) - کلیه گروه های سنی، از جمله گروه سنی بچه ها و نوجوانان در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، بنابراین رعایت توصیه ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در بچه ها الزامی است.

توصیه های کرونایی؛ به بچه ها بیاموزید که ماسک خیس را تعویض کنند

کلیه گروه های سنی، از جمله گروه سنی بچه ها و نوجوانان در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند. بنابراین لزوم استفاده از ماسک در این گروه سنی و نظارت مداوم والدین در نحوه استفاده صحیح از آن، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، باید برای بچه ها از ماسک های متناسب با اندازه صورت و برای تشویق آنها به ماسک زدن از ماسک های رنگی و جذاب استفاده کنید. به بچه ها خود آموزش دهید که تحت هیچ شرایطی ماسک خود را با فرد دیگری تعویض نکنند، هرگز به بخش جلویی ماسک دست نزنند و هنگام برداشتن ماسک از روی صورت از قسمت بندها آن را خارج کنند.

همچنین در صورت مرطوب یا آلوده شدن ماسک، حتما آن را تعویض کرده و ماسک آلوده را در سطل های زباله دردار بیندازند.

لازم است که در صورتی که کودک دارای اختلالات شناختی یا تنفسی شدید است و در تحمل استفاده از ماسک مشکل دارد، حتما با پزشک مشورت شود. اگرچه معمولا برای بچه ها مبتلا به نقص ایمنی، مبتلا به فیبروز کیستیک یا بیماری هایی مانند سرطان، استفاده از ماسک توصیه می شود، اما این قدام باید با مشورت پزشک اتفاق بیفتد.

توصیه می شود برای بچه های که مهارت لازم جهت استفاده از ماسک را ندارند، مانند بچه ها دچار اختلالات تکاملی، ناتوانی، کم شنوایی، معلولیت و ... از محافظ صورت یا شیلد استفاده شود. همچنین لازم است، محافظ های صورت چندبار مصرف، بعد از هربار استفاده به درستی با آب و صابون و مواد شست شو، شسته شوند یا با الکل 70 درصد ضدعفونی شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1578

به "توصیه های کرونایی؛ به بچه ها بیاموزید که ماسک خیس را تعویض کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های کرونایی؛ به بچه ها بیاموزید که ماسک خیس را تعویض کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید