تجهیز نسخه دسکتاپ مرورگر گوگل کروم به حالت تاریک

به گزارش ایستگاه بازی، گوگل در جدیدترین بروزرسانی خود نسخه دسکتاپ مرورگر کروم را به حالت تاریک تجهیز کرد.

تجهیز نسخه دسکتاپ مرورگر گوگل کروم به حالت تاریک

به گزارش خبرنگار ، گوگل در حال کار کردن روی حالت تاریک نسخه دسکتاپ مرورگر و سیستم عامل ChromeOS خود است. اکنون چند ماه است که کاربران می توانند حالت تاریک کروم را در اندروید فعال کرده و شاهد تغییر رنگ صفحات وب باشند. بر اساس گزارش هایی که به تازگی منتشر شده است حالت تاریک کروم به زودی به یک قابلیت کراس پلتفرم تبدیل خواهد شد.

حالت تاریک در نسخه مرورگر کروم

در حال حاضر، با فعال کردن پرچم (یک ویژگی آزمایشی) در مرورگر، می توانید حالت تاریک را در کروم برای اندروید فعال کنید. این پرچم مخصوص اندروید اکنون جایگزین گزینه ای شده است که در تمام سیستم عامل ها کار خواهد کرد. هنگامی که اندروید Q در هفته های آینده عرضه می شود، شامل یک تم تاریک خواهد بود که در تمام گوشی فعال می شود. این قابلیت، سفیدی کلی دستگاه را با تاریکی جایگزین می کند که علاوه بر کم کردن صدمه وارده به چشم از مصرف باتری گوشی نیز می کاهد.

اگر شما تجربه کار با نسخه آزمایشی این قابلیت را داشته باشید، مطمئنا با مسائلی در آن روبرو می شوید. این مسائل موجود در قابلیت تاریک اندروید نشان دهنده این است که هنوز آمادگی لازم برای عرضه را ندارد. بعضی از قسمت های صفحه نمایش هنگام فعال بودن حالت تاریک سخت دیده می شوند و بعضی از سایت ها نمی توانند سریعا خود را با این حالت سازگار کنند. با عرضه اندروید Q در آینده ای نه چندان دور امیدواریم این مسائل به زودی حل شود و بتوانیم به راحتی و بدون دردسر از حالت تاریک در مرورگر خود استفاده کنیم.

حالت تاریک برای افرادی مناسب است که ساعت های زیادی از گوشی تلفن همراه خود استفاده می کنند. این قابلیت باعث می شود تا باتری گوشی کمتر مصرف شود زیرا در آن برای نمایش رنگ سیاه، بخش های مربوطه صفحه نمایش خاموش می شوند. این قابلیت می تواند گام مناسبی در جهت بهینه سازی مصرف باتری تلفن های هوشمند باشد؛ البته نباید تاثیر مثبت حالت تاریک روی چشم کاربران را نیز فراموش کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 257

به "تجهیز نسخه دسکتاپ مرورگر گوگل کروم به حالت تاریک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز نسخه دسکتاپ مرورگر گوگل کروم به حالت تاریک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید