برترین پارک های شهر ادینبرا

به گزارش ایستگاه بازی، شهر ادینبرا، مرکز کشور اسکاتلند است و در آن، پارک های بسیار زیادی وجود دارند؛ این پارک های سرسبز مکان بسیار خوبی را برای قدم زدن، پیک نیک و ورزش کردن فراهم می آورند. شهر ادینبرا یک شهر تاریخی به شمار می رود و با این حال، چندین پارک عالی در آن وجود دارند.

برترین پارک های شهر ادینبرا

در ادامه همراه با ما باشید تا برترین پارک های شهر ادینبرا را به شما معرفی کنیم.

1. پارک هولی رود

Holyrood Park

پارک هولی رود به عنوان بزرگترین و برجسته ترین پارک شهر ادینرا شناخته می گردد. این پارک در قسمت شرقی شهر ادینبرا قرار گرفته است و جمعا 260 هکتار مساحت دارد. بخش اعظمی از این پارک نیز تپه ای بزرگ است که قبلا یک آتشفشان بوده است. بلندترین نقطه پارک هولی رود با ارتفاع 251 متر به نام آرتور سیت شناخته می گردد. با استفاده از چندین جهت پیاده روی مختلف می توان به این نقطه دست پیدا کرد. از این مکان می توان به تماشای قلعه ادینبرا در قسمت غربی شهر و فیرث آف فورت در شمال شرقی نشست. از قسمت جنوبی پارک هولی رود می توان به جهتهای پیاده روی مختلفی دست پیدا کرد و از آنجا نیز می توان به آرتور سیت رسید.

2. پارک اینورلیث

Inverleith Park

پارک اینورلیث، فضای سرسبزی 22 همکاری است. این پارک از اواخر قرن نوزدهم میلادی شکل گرفته است و مکانی برای آسایش، سرگرمی و باغبانی به شمار می رود. پارک اینورلیث در شمال منطقه نیوتاون و در جوار باغ سلطنتی گیاه شناسی قرار گرفته است. پارک اینورلیث به عنوان قلب تپنده مرکز شهری ادینبرا شناخته می گردد. این پارک، مکان ورزشی بسیار محبوبی در میان ساکنین محلی است و زمین های فوتبال، راگبی و کریکت در این پارک وجود دارند. علاوه بر این، جهت پیاده روی و تجهیزات ورزشی در فضای باز این پارک قرار داده شده اند. از جمله دیگر بخش های پارک اینورلیث می توان به چهار زمین تنیس، زمین بسکتبال، زمین و تنیس رومیزی اشاره نمود. پارک اینورلیث به چهار بخش تقسیم می گردد و بخش شمال غربی آن به باغ های میوه و سبزیجات اختصاص یافته است.

3. پارک باغ های خیابان پرینسس

Princess Street Gardens

پارک باغ های خیابان پرینسس در نزدیکی قلعه ادینبرا و در دره ای قرار گرفته است که بین شهر قدیمی و شهر تازه ادینبرا وجود دارد. دریاچه نور زمانی این دره را در تصرف خود داشته است اما در قرن هیجدهم میلادی، این دریاچه آغاز به خشک شدن کرد. امروزه، این دره دارای جهتهای بسیار جالب توجه و زیبایی از درون زمین های پر از گل، منطقه ها جنگلی و نهرهای کوچک است. علاوه بر این، یک راه آهن از میان این پارک عبور می نماید که آن را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می نماید.

4. پارک کالتون هیل

Calton Hill

پارک کالتون هیل بیشتر برای بناهای باستانی و منظره ها تماشایی خود شناخته می گردد. این پارک با توجه به مشرف بودن به شهر، مکانی بسیار محبوب در میان ساکنین محلی برای تماشای آتش بازی ها به هنگام جشن های هوگامانی است. بسیاری از جشنواره های شهر ادینبرا در این پارک برگزار می شوند. برترین مکان برای تماشای منظره ها مختلف در پارک کالتون هیل نیز بنای تاریخی نلسون است که در سال 1816 میلادی ساخته شده است.

5. پارک میدوز

The Meadows

پارک میدوز در بخش جنوبی شهر قدیمی ادینبرا واقع شده است. این پارک از قسمت شرقی خود با پارک هولی رود همسایه است. پارک میدوز بیشتر برای برگزاری جشنواره ادینبرا در این محل شناخته می گردد. این جشنواره هر ساله در ماه اوت برگزار می گردد. علاوه بر این جشنواره، رویدادها و فستیوال های متعدد دیگری نیز در پارک میدوز برگزار می شوند. مقدار بزرگ پارک میدوز و بعلاوه داشتن امکانات ورزشی مختلفی برای ورزش های همانند کریکت، فوتبال و راگبی، آن را به مکان بسیار محبوبی در بین ساکنین محلی و علاقه مندان به ورزش تبدیل نموده است.

6. باغ گیاه شناسی سلطنتی

Royal Botanic Garden

باغ گیاه شناسی سلطنتی، یکی از تماشایی ترین پارک ها محسوب می گردد؛ این پارک علاوه بر داشتن منظره ها بسیار زیبا از گل ها و گیاهان، دارای نمایی فوق العاده مجذوب نماینده از شهر ادینبرا و قلعه آن است. پارک باغ گیاه شناسی سلطنتی شامل 70 هکتار است که در آن، بخش های مختلفی وجود دارند. یکی از بخش های جالب توجه در این پارک، بخش باغ سنگ است که در آن، گیاهان کوهستانی از منطقه ها مختلفی از سراسر دنیا در اینجا پرورش داده می شوند که شامل بیش از 1600 گونه مختلف است. گیاهان و گل های گرجهتی را نیز می توان در گلس هاوس پیدا کرد؛ در آنجا یک فروشگاه گیاه شناسی نیز وجود دارد.

7. پارک بریدبرن ولی

Braidburn Valley Park

پارک بریدبرن ولی در منطقه جنوبی شهر ادینبرا واقع شده است و یک پارک بسیار دوست داشتنی به شمار می رود که بخش از دره شیبداری به نام بریدبرن را به اشغال خود در آورده است. پارک بریدبرن ولی بیش از 27 هکتار مساحت دارد و در آن، مراتع سرسبز، بخش های مناسب پیک نیک و مواردی دیگری وجود دارند که می توان از آن ها لذت برد. در قسمت شمال غربی پارک نیز یک جهت پیاده روی بسیار عالی وجود دارد.

8. پارک فیگیت

Figgate Park

پارک فیگیت در منطقه باتلاقی در شمال شرقی شهر ادینبرا قرار گرفته است. این باتلاق ها زمانی به نام فیگیت مور شناخته می شدند. برجسته ترین ویژگی این مکان نیز تالاب فیگیت است که در کنار آن یک جهت سنگ فرش شده بسیار خوب ساخته شده است. علاوه بر این، فیگیت برن نیز یک نهر است که جلوه بسیار زیبایی به این پارک داده است. پارک فیگیت در میان ساکنین محلی بسیار محبوبیت دارد و آن ها برای دوچرخه سواری و پیاده روی به آنجا می فرایند. در پارک فیگیت یک منطقه مناسب برای پیک نیک، زمین بازی بچه ها و علفزاری از گل های وحشی وجود دارد. علاقه مندان به تماشای پرندگان نیز مطمئنا از پارک فیگیت لذت خواهند برد چراکه گونه های مختلفی از پرندگان در این پارک زندگی می نمایند.

9. پارک بلکفورد هیل

Blackford Hill and Pond

پارک بلفورد هیل در منطقه حفاظت شده بلکفورد هیل واقع شده است و در شمال غربی پارک هولی رود و مشرف به محله مورنینگساید است. با اینکه این پارک نسبت به منطقه ها اطراف خود زیاد ارتفاعی ندارد اما با این وجود، دارای منظره های بسیار تماشایی و خیره نماینده نسبت به پیرامون خود است. در منطقه ها مختلف پارک بلکفورد هیل، جهتهای پیاده روی مختلفی وجود دارند که شما را به درون طبیعت وحشی می برند. در این میان، شما رصدخانه ملی را مشاهده خواهید کرد که در اواخر قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است و یک ساختمان بسیار عالی دارد. این مرکز پژوهشی، بخشی برای بازدیدنمایندگانی دارد که به تاریخ و تحقیق علاقه دارند.

منبع: فوت و فن / planetware.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2066

به "برترین پارک های شهر ادینبرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین پارک های شهر ادینبرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید