انتقاد رئیس کمیته گردشگری شورای شهر از طرح پیشنهاد افزایش حریم تهران

به گزارش ایستگاه بازی، ایسنا/ براساس گزارش های واصله، انتقاد رئیس کمیته گردشگری شورای شهر از طرح پیشنهاد افزایش حریم تهران صورت گرفت.

انتقاد رئیس کمیته گردشگری شورای شهر از طرح پیشنهاد افزایش حریم تهران

سید احمد علوی در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به احکام برنامه هفتم توسعه شهری با موضوع مدیریت شهری گفت: کارشناسان مدیریت شهری در مجلس فعال هستند؛ اما این نافی وظیفه شهرداری تهران به عنوان مرکز که گرفتاری های زیادی دارد، نیست و باید احکام مدیریت شهری به برنامه توسعه بازگردد.

وی با بیان اینکه بعضی دستگاه ها کوشش می نمایند بعضی احکام را در برنامه توسعه بگنجانند، اضافه کرد: بعضی پیشنهاد عجیبی می دهند که حریم تهران افزایش پیدا کند. در حالیکه ما می دانیم در پی افزایش حریم چه مقدار فساد و مسائل ایجاد خواهد شد.

در ادامه این جلسه و پس از تذکر علوی؛ مهدی چمران، ریاست شورای شهر تهران با بیان اینکه کابل های فشار قوی در شهر ری از قبل وجود داشته و پس از آن واحدهای مسکونی ساخته و به مردم تحویل داده شده است، تاکید نمود: این اتفاقات به قصور مدیران شهری قبل از شکل گیری شورا باز می گردد. نباید مردم رها می شدند که خانه بسازند و با مشکل روبرو شدند.

وی بعلاوه با بیان اینکه نباید بعضی اسامی معابر که اسامی مناسبی است تغییر پیدا کند ادامه داد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا باید دقت نظر داشته باشد که بعضی اسامی مناسب معابر تغییر ننمایند.

چمران با تأکید بر اینکه برنامه هفتم توسعه تقریباً هیچ حکمی برای مدیریت شهری ندارد، گفت: ما نامه ای به مجلس شورای اسلامی ارسال و موارد را دنبال کردیم تا جلسه مشترکی بین شورای عالی استانها، شورای شهر و شهرداری با کمیسیون تلفیق برگزار کند؛ یکی از مسائل افزایش سهم از مالیات بر ارزش اضافه کرده است که باید پیگیری گردد.

وی اضافه کرد: می گویند رقم سهم شهرداری از مالیات بر ارزش اضافه کرده همان پنج درصد خواهد ماند و از سویی دیگر مسئله افزایش حریم مطرح می گردد و قرار شد جلسه ای در این خصوص برگزار کنیم و توضیحاتی ارائه دهیم؛ تهران جایی برای توسعه ندارد و شهرهای دیگر آمدند و این فضا را گرفتند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دعوایی بر سر یک پارک در شهر قدس وجود دارد که از تهران گرفتند و به این شهر دادند، تاکید نمود: امیدواریم جلسه مشترک سریع تر تشکیل گردد و بتوانیم این موارد را مطرح کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مرداد 1402 بروزرسانی: 3 مرداد 1402 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2220

به "انتقاد رئیس کمیته گردشگری شورای شهر از طرح پیشنهاد افزایش حریم تهران" امتیاز دهید

1 کاربر به "انتقاد رئیس کمیته گردشگری شورای شهر از طرح پیشنهاد افزایش حریم تهران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد رئیس کمیته گردشگری شورای شهر از طرح پیشنهاد افزایش حریم تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید