اعمال بعضی ایرادات پلیس در طرح ترافیک سال آینده

به گزارش ایستگاه بازی، سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران از برطرف بعضی ایرادات پلیس به اجرای طرح های ترافیکی پایتخت اطلاع داد.

اعمال بعضی ایرادات پلیس در طرح ترافیک سال آینده

یوسف حجت در گفت و گو با خبرنگاران، در واکنش به اظهارات رئیس پلیس تهران مبنی بر اینکه احتمال تغییر در اجرای طرح ترافیک ایجاد خواهد شد، گفت: پلیس تهران در پی اجرای طرح های ترافیکی در امسال نظراتی داشته است که کوشش کردیم در سال آینده بتوانیم با اعمال نظرات کارشناسی پلیس در اجرای طرح های ترافیکی پیروز تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از ایرادات پلیس عدم معین سقف ورود به محدوده های طرح ترافیک بود گفت: پلیس معتقد است که عدم معین سقف ورود به محدوده طرح های ترافیکی در سال 98 موجب شده است که تعداد خودروهای ورودی به محدوده بیشتر گردد.

حجت با بیان اینکه براساس مصوبات بالادست سقف 103 هزار ورود برای ورود به محدوده طرح ترافیک معین شده است که برای سال آینده افراد می بایست حتما روز ورود خود را از قبل رزرو نمایند گفت: یکی از ایرادات پلیس این است که در حلقه دوم طرح، عدم معین سقف سبب شده است که شاهد افزایش ترافیک در حلقه دوم اجرای طرح باشیم که آنالیز های معاونت حمل و نقل نشان داده است که به طور متوسط حدود 4 درصد افزایش ترافیکی در حلقه دوم اجرای طرح داشته ایم که بر همین اساس پلیس درخواست داشت که برای حلقه دوم نیز فارغ از 20روز تردد رایگان در هر فصل، سقف ورود در نظر بگیریم که در حال حاضر در حال بحث هستیم چرا که باید این موضوعات در شورای ترافیک به تصویب برسد.

وی گفت: یکی از ایرادات پلیس ساعت اتمام طرح ترافیک بود که در امسال توانستیم در نیمه دوم سال با کاهش یک ساعته اجرای طرح، زمان اتمام آن را به ساعت 18 کاهش دهیم و در سال جدید ما در جلسات کارشناسی با پلیس به این جمع بندی رسیدیم که در نیمه اول سال، زمان اتمام اجرای طرح ترافیک ساعت 19 و در نیمه دوم سال ساعت 18 باشد.

سرپرست معاونت حمل ونقل شهرداری تهران در خصوص درخواست پلیس مبنی بر عدم اجرای طرح های ترافیکی در روز پنجشنبه گفت: این درخواست رد شد چراکه اگر طرح های ترافیکی به خصوص در رینگ دوم(زوج و فرد سابق) اجرایی نگردد قطعا شاهد ترافیک بیشتر در روزهای پنجشنبه خواهیم بود و در سال آینده بمانند گذشته طرح های ترافیکی در روز پنجشنبه اجرایی می گردد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با اجرای طرح ترافیکی جدید توانستیم ترافیک را از ساعات پیک به غیر پیک سوق دهیم گفت: طرح ترافیک فعلی یکی از پیشرفته ترین طرحهایی است که در جهان اجرایی شده است و به همین دلیل احتیاج به تغییر اساسی ندارد بلکه تنها با انجام اصلاحات کوچکی می توانیم این طرح را در شهر تهران اثرگذارتر کنیم.

حجت در تشریح دستاوردهای اجرای این طرح با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک موجب شده است که 31 درصد از خودروهای پایتخت در امسال برای استفاده از تخفیف معاینه فنی برتر اخذ نمایند گفت: این دستاورد بزرگی است که ما توانستیم با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا و طرح جدید ترافیکی به دست بیاوریم چرا که پیش از این شهروندان میل و رغبتی برای دریافت معاینه فنی معمولی نداشتند اما حالا آنها را مجاب کردیم که معاینه فنی برتر اخذ نمایند.

حجت در پاسخ به این سوال که خاتمه اختلاف شهرداری تهران و پلیس در خصوص عدم ارائه کد تخلف به دوربین های شهرداری و پلیس به کجا رسید؟ گفت: علی الوصول این مشکل باید حل گردد چراکه این دوربین ها ابزار پلیس هستند و پلیس می تواند با استفاده از ظرفیت این دوربین ها مدیریت بهتری بر ترافیک و شهر داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 762

به "اعمال بعضی ایرادات پلیس در طرح ترافیک سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال بعضی ایرادات پلیس در طرح ترافیک سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید