کری: ترامپ ثابت کرد بی اعتمادی ایران به آمریکا درست بوده است

به گزارش ایستگاه بازی، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با انتقاد از اقدام رییس جمهور این کشور برای خروج از بر جام گفت که دونالد ترامپ ثابت کرد که بی اعتمادی ایرانی ها به آمریکا درست بوده است.

کری: ترامپ ثابت کرد بی اعتمادی ایران به آمریکا درست بوده است

به گزارش خبرنگاران، جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفت وگو با شبکه سی ان ان بار دیگر به انتقاد از سیاست های دونالد ترامپ، رییس جمهور کشورش پرداخت.

کری در پاسخ به سوالی درباره خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران و گروه موسوم به 1+5 ، گفت : این یک اقدام بسیار خطرناک و غیر عاقلانه بود که بر مبنای هیچ استراتژی درستی نبوده است. به نظر من این اقدام بیشتر تحقق یک وعده انتخاباتی بود که رییس جمهور در کارزار انتخابات آن را عنوان کرد و هیچ مبنایی در مسیر دستیابی به اهداف رییس جمهوری ندارد. البته اگر اساسا هدفی وجود داشته باشد.

وی همچنین توضیح داد: این توافق که رییس جمهور آن را بدترین توافق می خواند در واقع قوی ترین، شفاف ترین و پاسخگو ترین توافق در تمام دنیا است. رییس جمهور با این کار به تندروها در ایران قدرت داده است، به آنهایی که می گفتند نمی توانید به آمریکا اعتماد و با آن مذاکره کنید، چرا که آنها شیطان بزرگ هستند.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که نقش کلیدی در مذاکرات هسته ای داشت، اضافه نمود: دونالد ترامپ ثابت کرد که آنها درست می گویند او روحانی و آنهایی که قصد حرکت در مسیر منطقی و معقول تری داشتند، را در شرایط سیاسی بسیار سخت تری قرار داد.

وی در سرانجام تاکید نمود که این اقدام آمریکا کاملا بر خلاف منافع این کشور است.

به گزارش خبرنگاران، رییس جمهور آمریکا در ماه مه با اعلام خروج از توافق هسته ای با ایران، افت تحریم ها علیه این کشور را نیز باز می گرداند. این اقدام وی به ویژه از سوی مقامات پیشین این کشور و دیگر طرف های توافق و اتحادیه اروپا مورد انتقاد و مخالفت نهاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 39

به "کری: ترامپ ثابت کرد بی اعتمادی ایران به آمریکا درست بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کری: ترامپ ثابت کرد بی اعتمادی ایران به آمریکا درست بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید