پژوهش های کارآمد باید مولد ایده باشند

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران، سید جلال دهقانی فیروزآبادی ظهر امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه فن بازار که در کارخانه جنوب و به مناسبت هفته پژوهش برگزار گردید، گفت: پژوهش و توسعه لازم و ملزوم یکدیگر هستند و توسعه ای که پژوهش محور نباشد، تبعات سنگینی برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

پژوهش های کارآمد باید مولد ایده باشند

وی از پژوهش به عنوان زیربنا و کلید توسعه یاد کرد و اضافه نمود: اما معتقدیم که پژوهش باید کارآمد باشد و شاخصه پژوهش کارآمد، مولد بودن آن است.

معاون مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه دانشگاه و مراکز پژوهشی به سمت پژوهش رفته اند، عنوان نمود: هدف نباید فقط انجام پژوهش باشد بلکه باید به سمت پژوهش کاربردی بروند.

دهقانی فیروزآبادی توضیح داد: پژوهش باید به نحوی باشد که علاوه بر قابلیت اجرا، بتواند به ایده نیز تبدیل گردد و برای جامعه کارگشا باشد و برای بن بست ها راه حل ارائه دهد.

وی با بیان اینکه اگر پژوهش تجاری نگردد، پیشرفت و توسعه ای نخواهیم داشت، اظهار داشت: کشور ما اکنون در مسیر توسعه قرار گرفته و باید بتوانیم برای اینکه آثار منفی توسعه کمتر گردد، پژوهش محورانه حرکت کنیم.

معاون مرکز پژوهش های مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث پژوهش در استان یزد، عنوان نمود: یزد از استان های تاثیرگذار کشور است و در هندسه ملی جمهوری اسلامی ایران هم به لحاظ تاریخی و فرهنگی و هم به لحاظ اقتصادی بسیار اثرگذار است و به طور قطع انجام برخی امور در این استان می تواند برای سایر مناطق کشور نیز آثار مثبت به دنبال داشته باشد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: باید کوشش گردد علاوه بر بحث توسعه بومی و محلی، با توجه به ظرفیت هایی که در یزد وجود دارد، برای سایر نقاط کشور نیز اقداماتی انجام گردد.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم از پژوهشگران و مخترعان برتر استان یزد با حضور جمعی از مسئولان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه های استان یزد تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 118

به "پژوهش های کارآمد باید مولد ایده باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش های کارآمد باید مولد ایده باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید