معرفی خودرو، سمند سورن ELX توربو را بشناسید

به گزارش ایستگاه بازی، خودروی سمند با ظاهری جدید و در باطن سورنی قوی تر و چالاک تر از سال 1392 فراوری و به بازار عرضه شده است.

معرفی خودرو، سمند سورن ELX توربو را بشناسید

به گزارش خبرنگار ، در سال 1381 ایران خودرو محصولی به نام سمند معرفی کرد که در میان مردم محبوبیت خوبی داشت، ولی بعد از چند سال تصمیم بر تغییر چهره آن گرفت و خودرویی به نام سورن که فیس لیف (ظاهری جدید) سمند بود معرفی کرد و تا سال 1390 عرضه شد. پس از آن جای خود را به مدل سورن ELX داد.

سورن ELX در بخش ظاهری از جلو پنجره ایی جدید و در طراحی داخلی نیز از سبکی کاملا متفاوت استفاده شده است. این مدل را از آپشنال ترین مدل سمند می توان نام برد. ELX نیز دارای دو مدل ساده و توربو است که در مدل تربو همان طور که از نامش پیداست از توربو شارژی بر روی موتور ملی EF7 استفاده شده که تنها در بخش دینامیکی متفاوت تر است.

این خودرو به صورت انحصاری از پیشرانه جدیدتر 4 سیلندر 16 سوپاپه EF7 استفاده شده است. این پیشرانه که با همکاری آلمانی ها ساخته شده با 1654 سی سی حجم و یک توربو شارژ پرخوران قادر به فراوری 150 اسب بخار در دور 5500 و حداکثر گشتاور فراوریی 215 نیوتون متر در دور 4800 است. این خودرو در 10 ثانیه می تواند از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت برسد که 2 ثانیه از تمامی خانواده سمند سریع تر است. مصرف سوخت این خودرو 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و حداکثر سرعت آن 205 کیلومتر در ساعت است.

سورن همانند سمند از ابعاد بزرگی برخورداربوده بطوری که طول آن 4534، عرض آن 1944 و ارتفاع آن 1460 است. به همین علت کابین راحتی را برای سرنشینان ایجاد نموده است که برای تردد های شهری و سفر های بین شهری گزینه مناسب خانواده به شمار می رود. سورن از طراحی داخلی قوی تری نسبت به سمند برخوردار است.

از امکانات این خودرو در بخش جایگاه ها به تجهیزاتی همچون تنظیمات برقی، دسترسی به صندوق از داخل اتاق، پشت سری جایگاه جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه اشاره نمود. در بخش ایمنی هم تجهیزاتی نظیر کیسه هوای برای سرنشین و راننده، ایموبلایزر، قفل مرکزی با ریموت کنترل، هشدار دهنده موانع عقب و کمربند های ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار است.

در بخش های دیگر می توان به پخش MP3، بلندگو های جلو و عقب، آنتن اکتیو برای سیستم صوتی، سیستم تهویه اتوماتیک، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان، چراغ خطر سوم، تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل، تنظیم آینه های جانبی برقی به همراه گرمکن، تنظیم آینه های جانبی برقی به همراه گرمکن، آینه آرایش چراغ دار روی آفتابگیر، شیشه بالابر برقی درب های جلو و عقب اشاره نمود. در بخش ترمز ها و پایداری سورن ایرانخودرو از ترمز ضد قفل ABS و EBD ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب دیسکی استفاده نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 126

به "معرفی خودرو، سمند سورن ELX توربو را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی خودرو، سمند سورن ELX توربو را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید