مدرسه اینجا معنای دیگری دارد...

به گزارش ایستگاه بازی، پرانرژی از کار کردن با دستان خالی می گوید، قدردان همت خیرین و بخش های مختلف جامعه است که یاری می نمایند تا یک دانش آموز با نیازهای ویژه بهتر بتواند درس بخواند، جهان را بفهمد و در جامعه امروز به زندگی خود ادامه دهد .

مدرسه اینجا معنای دیگری دارد...

به گزارش خبرنگاران، تجربه 30 سال زندگی با دانش آموزان استثنایی را ادب شدن می داند، به عنوان متولی و مدیرکاروان دانش آموزان استثنایی کشور در سفر حج خاطراتی دارد که خود درس معارف اند!دروسی که تا تجربه اش نکنی نمی توانی آن را آن گونه که باید درک کنی .

می گوید رو انداختن و درخواست کردن حتی برای امور اداری خوب نیست،اما اگر پای یک دانش آموز استثنایی در میان باشد این کار بسیار ساده می شود و برکت نیز دارد .

از گریه های خود با گریه آنها و از ضجه های پنهانی خود با خنده آنها می گوید، از رنج خانواده های دانش آموزان جسمی و حرکتی و ذهنی می گوید و تمام آنها را تلنگری می داند برای ساخته شدن و اینکه قدر داشته های خود را بدانیم، داشته هایی که اکثر اوقات در شلوغی های زندگی، کمتر نعمتشان می پنداریم .

از رنج پدر و مادری گفت که شبانه نمی توانند دو ساعت پشت سر هم بخوابند چون فرزندشان معلول است و باید هر دو ساعت یکبار در خواب جابجا شود .

از رنج پدر و مادری می گوید که نمی توانند اوقات فراغت خود را در فضای سبز و پارک بگذرانند .

می گوید مسائل زیاداند اما کوشش ها نیز مضاعف بوده اند، کوشش هایی که بخشنامه و دستورالعمل نمی شناسد و به حل مسائل دانش آموزان امیدوار است .

دکتر سید محمد موسوی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان، در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بیش از 700 دانش آموز تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی استان در 32 مدرسه در سطح استان مشغول تحصیل هستند که 200 نفر از این دانش آموزان در قالب آموزش و پرورش فراگیر و بصورت آموزش تلفیقی در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند و خدمات توانبخشی و حمایتی از آموزش و پرورش استثنایی استان دریافت می نمایند.

وی تعداد معلمان این بخش از خانواده آموزش و پرورش در استان را 270 نفر عنوان نمود و گفت: اگر تنها به اعتبارات آموزش و پرورش در این زمینه اکتفا می شد، کارها آن گونه که باید پیش نمی رفت، بنابراین با کار جهادی و شبانه روزی کوشش شد تا خدمات تازه ای به جامعه هدف این مدارس انجام شود .

موسوی با تاکید بر اینکه برای حل مسائل و مسائل دانش آموزان با نیازهای ویژه باید همه جانبه به مسائل و مسائل آنان نگاه کرد، گفت: درک مسائل و مسائل خانواده ها، معلمان و مربیان تنها با نگاه صرف اداری و بودجه ناچیز دولت ممکن نیست، بلکه کار در اینجا بیش از مدارس دیگر با عاطفه های انسانی پیوند می خورد .

وی گفت: در طول 4 سال گذشته، منتظر بودجه های دولتی نبوده ایم و با رایزنی و ارتباط دریافت به بخش های مختلف جامعه مانند خیرین و مردم کارهای شایسته ای اجرا شده که می توان به زیباسازی و نشاط انگیز کردن مدارس، رنگ آمیزی و نقاشی کلیه مدارس، نصب دوربین های امنیتی، تهیه تجهیزات و امکانات آموزشی و توانبخشی، آسفالت حیاط مدارس، هوشمند سازی کلیه مدارس استثنایی، ساخت سوییت رفاهی برای معلمان، تعمیر، نصب و تجهیز سیستم های سرمایشی و گرمایشی، رایگان نمودن سرویس های ایاب و ذهاب اشاره کرد .

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان توضیح داد: سنگینی هزینه های پزشکی نیز بر دوش خانواده ها کاملا مشهود بود از این رو با دستان خالی کوشش شد و این گره با همت خیرین و دیگر بخش های دولتی از زندگی خانواده ها نیز گشوده شد .

موسوی اعطای سه میلیارد تومان وام در قالب خرید خودرو، خرید کالا و فروش اقساطی و دویست میلیون تومان وام قرض الحسنه به خانواده ها و معلمان این مدارس را با انعقاد تفاهم نامه با بانک ملت از دیگر خدمات این مجموعه به همکاران و دانش آموزان تحت پوشش عنوان نمود و گفت: در این مدت سه مرکز آموزشی جدید، سه مرکز ویژه یادگیری و یک مدرسه اوتیسم با نام بهار در ایلام تاسیس شد.

وی توضیح داد: نمایندگی انجمن خیرین حامی دانش آموزان استثنایی کشور در استان راه اندازی شد و و در طول این مدت کوشش گشت تا با برگزاری جشنواره های ورزشی، فرهنگی و هنری و اعزام دانش آموزان و همکاران با اولویت سفرهای هوایی زمینه حضور آنان در این میادین فراهم شود .

وی با تاکید بر اینکه مسائل دانش آموزان استثنایی نقطه سرانجامی ندارد و امکان یاری بخش های مختلف دولت و خیرین همیشه وجود دارد، ابراز امیدواری کرد روزی برسد که تعداد دانش آموزان این مدارس به حداقل برسد و برای یاری به این عزیزان از طرف بخش های مختلف جامعه کوشش بیشتری صورت گیرد .

موسوی حضور در برنامه های سیمای مرکز ایلام و اجرای برنامه توسط دانش آموزان استثنایی را از دیگر فعالیت های انجام گردیده در راستای به نمایش گذاشتن توانمندی واقعی آنها به جامعه، عنوان نمود و گفت: امیدواریم با یاری خیرین و همه افراد متمکن شاهد کاهش آلام خانواده ها و معلمان این عزیزان باشیم .

وی در سرانجام آرزوی خود را این گونه بیان نمود: امیدوارم با افزایش آگاهی در جامعه و رعایت الگوی علمی و کم شدن ازدواج های پر خطر از لحاظ اختلالات ژنتیکی، اتفاقات، حوادث و بیماری ها روز به روز تعداد این دانش آموزان کمتر گردیده و در عوض خدمات ارائه گردیده به آنها به روزتر، علمی تر و با کیفیت تر شود و از طرفی مسئولین امر قانون حقوق معلولین، مناسب سازی جامعه برای آنها و نیز قانون سه درصد سهمیه استخدامی این عزیزان را به طور جد پیگیری و اجرا نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 64

به "مدرسه اینجا معنای دیگری دارد..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه اینجا معنای دیگری دارد..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید