خراسان رضوی؛ سیزدهمین دیگ طلا را به خانه برد

به گزارش ایستگاه بازی، در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی منیره حیدری از خراسان رضوی، مقام اول جشنواره را از آن خود کرد.

خراسان رضوی؛ سیزدهمین دیگ طلا را به خانه برد

به گزارش خبرنگاران، یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان شب گذشته در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی با اشاره به اینکه جشنواره مذکور از 22 تا 26 مرداد ماه در مجموعه تفریحی گاوازنگ برگزار گردید، اظهار کرد: این جشنواره چهار بخش داشت و در بخش پخت و فروش آش های ملی و محلی، 22 استان در قالب 50 گروه از اقصی نقاط کشور با یکدیگر رقابت کردند. در بخش صنایع دستی نیز شرکت کنندگان از 31 استان و منطقه آزاد قشم، در قالب بیش از 160 غرفه به ارائه کالاها و تولیدات ارزشمند خود پرداختند.

این مسئول با تاکید بر اینکه صنایع دستی، اصیل ترین کالای ایرانی است و باید مورد حمایت قرار گیرد، ادامه داد: سال جاری شرکت کنندگان در بخش سیاه چادر از 10 استان و شرکت کنندگان در بخش اجرای موسیقی و آیین های محلی نیز از 8 استان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه میانگین بازدید روزانه جشنواره آش سال جاری از 130 هزار نفر گذشت، اضافه کرد: سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از بابت میزان مراجعه کننده به صورت نفر - روز به یک جشنواره در حوزه گردشگری در ایران، مقام اول را کسب کرد .

رحمتی اعلام کرد: طی این دوره از جشنواره بیش از 160 تور از شهرهای مختلف وارد زنجان شد. همچنین یکی از شاخص های جشنواره سال جاری، پوشش بسیار مناسب رسانه ای بود که جای تقدیر و تشکر دارد

به گزارش خبرنگاران، سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی سال جاری در حالی برگزار گردید که هر 32 استان در آن حضور داشتند و احیای سفره های ایرانی، از مهم ترین رویکردهای آن بود. در واقع سال جاری دستپخت منیره حیدری مقام اول را کسب کرد و رباب محمدی از استان زنجان، مقام دوم را از آن خود کرد . همچنین خانم ها بتول نقی زاده از خراسان جنوبی و فریبا صمصامی از استان زنجان به صورت مشترک مقام های سوم را کسب کردند .

علاوه بر این، غرفه ملیله سازی کاظم نوری به عنوان غرفه برتر صنایع دستی سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی انتخاب شد و غرفه های احجام چوبی البرز (حمید فرجی) و پته دوزی کرمان (نجمه سالاری) به عنوان غرفه های برتر صنایع دستی انتخاب شدند .

در ادامه نیز غرفه چاقوسازی از نی ریز فارس (محمدجواد عطاپور) و غرفه صنایع چوبی از کرمانشاه (محمدرسول عبدالمحمدی) به عنوان غرفه های خلاق برگزیده شدند .

به گزارش خبرنگاران، سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در نهایت با رونمایی از لوح زنجان؛ شهر ملی ملیله به کار خود انتها داد .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 20

به "خراسان رضوی؛ سیزدهمین دیگ طلا را به خانه برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان رضوی؛ سیزدهمین دیگ طلا را به خانه برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید